Revenge - 1X08 - Treachery

2011-11-18
Denna veckans Revenge var, precis som vanligt, en orgie i hemligheter, lögner och folk som smyger vid dörrar och tjuvlyssnar medans andra ljuger om hemligheter för varandra. Revenge är så jäkla bra att jag blir helt matt efter ett avsnitt! Här kommer mina tankar om händelserna i det senaste avsnittet. Har du inte sett det så läs inte vidare!



För enkelhetens skull så använder jag dom namnen som Emily och Amanda använder nu och inte det dom heter egentligen för skulle man hålla på så så antar jag att mitt huvud efter ett kort tag skulle snurra några varv och sen explodera av utmattning!
En sak som jag gillar med Revenge är att alla har sina egna agendor, alla arbetar på sina egna mål och döljer sina egna hemligheter. Till skillnad från till exempel Ringer där inga verkar existera utöver deras relation med Bridget (även om jag börjar gilla Ringer mer nu!)

Emily är så sinnessjuk. Jag älskar henne verkligen! Hon utnyttjar alla hon kan och hon verkar inte ens bry sig. Det är underbart! Och tydligen så började hon redan i ungdomsvården när hon började utnyttja Amanda efter fångvaktarens råd.

Amanda Clarke vet jag inte riktigt i vilket fack jag ska placera i. Hon säger att hon älsar Emily som en syster och att hon bara vill hjälpa till men ändå så nästlar hon sig in där hon inte hör hemma. Hon vet vad Emily har berättat om Jack och hon borde väl veta att Emily känner mer för honom än bara en pojke från hennes förflutna.
Jack försöker gå vidare men varför i hela fridens namn skulle han gå vidare till Amanda? Fast det är klart, han älskar väl att en tjej visar honom genuint intresse och inte låter honom hoppas och tro. Fast du bör veta Jack att Amanda inte är din drömtjej, Emily är! (Eller så är det så att jag är med i Team Jack och vägrar acceptera varken Jack eller Emily med någon annan än varandra!)

Ashley och Tylers lilla gnäll var så patetiskt men om man lever bland dom otroligt rika så blir man kanske lite bitter. Men jag har alltid tyckt att Ashley verkar så genomtrevlig så när hon sitter och bitchar så över Victoria och även Emily så blir jag lite förvånad. Men nu så kommer hon och Tyler säkert hitta på sin egna lilla djävulska plan för att få det dom tycker dom bör ha!

Lydia är vaken men inte så alert och minnet är dåligt efter hennes "självmordsförsök". Hon kommer inte ihåg Emily men av någon anledning kommer hon ihåg att hon  har sett en bild på Emily när hon serverar på en nyårsfest hos Victoria 2003! Men Emily har ju självklart varit snabbare och photoshoppat bort sitt ansikte från sagda kort. Det är ju bara för underbart!

Daniel verkar vara lite misstänksam över vart Emily tog vägen där på natten. Och varför skulle han inte vara det? Hon smyger runt som en liten katt och tittar misstänksamt på alla. Jodå, han är misstänksam men var så säker att vår tjej har allt en bra förklaring på varför hon smyger runt mitt i natten!

Här kommer en liten sneek peek på nästa veckas avsnitt "Suspicion".


0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback