Revenge - 1X07 - Charade

2011-11-03
Ännu ett otroligt avsnitt av "Revenge" och du bör inte läsa vidare om du inte har sett avsnittet än!


Emily har denna veckan Frank i hasorna efter att han förra veckan sett henne och Nolan viska hemligt till varandra. Han söker igenom hennes hus och har bestämt sig för att han ska ta reda på vem hon verkligen är. Visst är det passande att efter flera veckor då hennes "hämndlåda" har legat framme (gärna öppen också) så är den nu gömd i ett hemligt utrymme under en matta. Verkligen passande.

Jag tror att jag kanske ska klaga för första gången på Revenge nu (okej, andra gången då eftersom jag precis klagade på lådan i stycket ovanför). Hur jäkla duktig är inte Frank som kan hitta Emilys rätta identitet på bara några dagar. Jisses han måste vara en jäkla trollkarl! Nej, tyvärr så var inte det så troligt tycker jag. Dom hade kunnat dra ut på den storyn i flera avsnitt. Kanske är det för att jag tycker att Max Martini är så jäkla bra så jag inte vill bli av med honom i serien.

Nu ligger han tillsynes död (och ska man tro den intervju jag läste med seriens skapare så är han död på riktigt.) Dödad av den riktiga Emily Thorne. Först tänkte jag att hur jäkla dum är man inte om man bara bugar namn med någon, som dessutom har ett kriminellt förflutet, men sen insåg jag vilket genidrag det var. Ingen skulle ju inte tro att hennes pinsamma hemlighet (som inte är hennes) egentligen är sann. Jodå, så nu är alltså Amanda Clarke på besök, fast hon är Emily Thorne, fast inte längre. 

Det mest intressanta i "Revenge" är fortfarande det olidligt härliga triangeldramat som fortsätter Att utvecklas mellan Emily, Jack och Daniel. Jag står fast planterad i "Team Jack" och dör kommer jag stanna. Hallå! Det är Nick Wechsler från "Roswell"!
Jag gillar inte hur Emily utnyttjar Jack men jag förstår att hon vill hålla fast i det enda hon har kvar av sin barndom. Men Declan står upp för sin bror och sår lite frön av misstro mellan Daniel och Emily. Inte för att det hjälper eftersom Daniel får för sig att han måste berätta för Emily att han håller på att bli kär i henne. Dom kysser varandra men hon håller hårt med ena handen i gungan som Jack satt upp åt henne.

Jag har länge misstänkt att Tylerr gay (fast han fick det att verka som att han bara var gay när det passade honom... Hur funkar sånt egentligen?) men att Nolan skulle dra åt det hållet hade jag inte en aning om! Vilken chock när dom helt plötsligt satte igÅnge på soffan! Fast Nolan har självklart ett annat motiv bakom, han filmar deras "älskog" så klart. Antagligen för att hålla Tyler på plats så han inte fortsätter trakassera Emily och förstör hennes trakasserier..
Tyler German nu do k ha hittat lite av en själsfrände i Ashley. Vem skulle kunna tro att hon var så beräknande!

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback