Revenge - 1X09 - Suspicion

2011-11-24
Nu sitter jag här, förbannad, förvirrad och inte lite irriterad. Jag ska försöka att hålla mig från allt för många svordomar men jag kan inte lova något! Har du inte sett det senaste avsnittet så ska du inte läsa vidare!


Detta var nog första gången som jag faktiskt skrikigt åt TVn när jag tittat på Revenge!

Förra veckan visste jag inte vad jag skulle tycka om Amanda. Den osäkerhet jag kände inför henne är som bortblåst nu. Jag vet precis vad jag tycker om henne. Jag hatar henne! På riktigt! Okej om hon vill ha en familj och inte vill vara ensam längre. Okej om hon vill vara hos sin syster. Okej om hon ville ha ett förhållande med Jack. Men att att säga till Jack att hon är Amanda är så uppåt väggarna fel och she gots to go! Emily får ju se till att köra en av hennes underbara planer mot sin namne istället så hon får bort henne från Jack och Hampons.

Här har ni problemet med att byta namn med någon och berätta hela sitt livs historia för denna personen. Man vet aldrig när personen som tar över ens identitet snart nästlar sig in och börjar förstöra allt det man arbetat så hårt för. Sen gillar jag inte att Amanda är så duktig på att få Emily att göra som hon vill. Hon måste veta något annat om Emily för hon kan utpressa henne utan att egentligen säga någonting. Annars skulle inte Emily inte ta hårdare tag när det gäller att bli av med Amanda.

Tylers lilla tête à tête med Nolan i poolhuset, som ganska fort utvecklade sig till hångel, var ju dömt att misslyckas. Så mycket som Tyler smyger omkring så borde han om någon veta att det är ganska lätt att se och höra saker som inte var menat för deras öron eller ögon!
Jag undrar vad Tyler kommer göra med informationen han hittade och pusslade ihop om Victoria och Conrad. Jag vill så gärna att han bara ska ta och försvinna fast han kan inte försvinna innan han skjuter Daniel. (Jag hoppas så gärna att det är han som skjuter Daniel och inte Jack! Åhhhh! Jag blir så frustrerad!) Sen kan han ta och åka i fängelse eller nåt. Den lilla vesslan!

Charlotte och Declans lilla scam mot Victoria var ju härlig men jag undrar över smartheten i det? Om man känner Victoria Grayson rätt så kommer väl hon säga till polisen att Declan stal pengarna. Victoria är ju en ganska kall människa, vilket Charlotte borde vara väl medveten om, och hon skulle nog inte dra sig för att förstöra inte bara Declans liv utan kanske äver Jacks. Gudarna vet ju att hon gjort bra mycket värre saker tidigare.

Och varför, varför, varför skulle Jack ta Amanda till Emilys hus?! Varför?! Varför sa Amanda inte till Jack att hon inte ville dit? Hon visste att det skulle såra Emily, och det är ju inte så konstigt eftersom Jack är den enda som hon faktiskt har kvar från sitt förra liv. Jävla skata! Jag blir så arg! Haha! Kanske behöver jag terapi när säsongen är över!?

Här är trailern för det nästa avsnittet "Loyalty". Tyvärr är det uppehåll en vecka nu men den som väntar på något gott och allt det där...


0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback