Sons Of Anarchy - 4X09 - Kiss

2011-11-03
Här kommer mina tankar om denna veckans avsnitt av "Sons of Anarchy". Har ni inte sett avsnittet läs inte vidare.


Katey Sagal använde detta avsnittet till att se till att hon kommer bli nominerad till en Golden Globe. Skulle hon inte bli nominerad för hennes rolltolkning av Gemma så blir jag väldigt förvånad. Gemma är, ingen nyhet här kanske, en otroligt manipulativ människa men jag tycker så otroligt synd om Unser som varje gång går på hennes spel. Han älskar henne och har ju alltid älskat henne men någon gång så tycker man att han borde sätta ner foten.

Dock så är ju inte Gemma enbart ond. Hon gör det hon tycker är det bästa för sin familj. Hon försöker göra det rätta men så blandar man in Clay i det där och då blir det fel. Hennes vädjan till Clay att rädda Tara var ju ren kärlek och det är ibland svårt att missa det med henne. Jag tänker oftast så mycket på hennes dåliga sidor. (Vilket är en sak som jag älskar med denna serien, folk är så skadade, och mänskliga!)

Jag vet att Clay är en karaktär och jag älskar verkligen Ron Pearlman, jag känner att jag måste skriva det här innan skitkastandet börjar... Jag avskyr Clay. Han är en sån otroligt sjuk människa! Han dödar människor till höger och vänster, människor som han säger sig älska. Nu ska Tara få äran att dö i hans skenheliga krig att upprätthålla bilden av honom som en ledare. Jag har alltid sett något mänskligt i honom tidigare men nu är han bara sadistisk och djävulsk. (Nästa avsnitt MÅSTE handla om hur han försöker få den där mördaren att inte attackera Tara för att han ska på något sätt hamna i god dager hos mig igen! För visst är det väl så att serien görs enbart för mitt nöje?!)

Och Juices öde fortsätter att vrida knivar i mitt hjärta. Avsnittets bästa scen är ju när han kommer in i rummet där dom har all information och RICO åtalet och inser vad allt egentligen handlar om och att han hela tiden har blivit lurad. Han attack på Roosevelt var ju underbar att se men jag är rädd att han kommer ta Potters erbjudande enbart för att försöka rädda det enda han har, klubben.

Potter har ju verkligen klubben i ett skruvstäd just nu och genom att spela på Ottos känslor inför hans frus död. Otto är ju verkligen körd, han sitter där han sitter och kanske skulle han hjälpa Potter om han tror att Bobby verkligen dödade hans fru men jag tror att han ändå tänker på klubben och inte gör någon deal med honom tillslut.

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback