Sons of Anarchy - 4X10 - Hands

2011-11-10
Har ni inte sett det senaste avsnittet av Sons of Anarchy ska ni inte läsa vidare utan ni ska genast kolla på Hands!



Jag tror inte att jag någonsin har hatat en karaktär så mycket som jag hatar Clay. Jag känner verkligen ett otroligt starkt hat och han är en karaktär och ingen riktig människa, jag vet det. Fast ändå så har jag så starka känslor mot honom. Jag antar att det är bara att ta av sig hatten för Ron Pearlman, Kurt Sutter och författarna (bland annat då David Labrava som spelar Happy! Well done!) som verkligen gjort ett toppenjobb!

Jag har ju tidigare gjort liknelser till Clays val att han gräver sin egen grav och om han nu har gjort det så har han nu lagt sig i den och börjat skyffla över jorden igen. Det är för mig helt otroligt att en människa kan vara så felskapad.
Jag hoppas ni bara att Sutter vågar fortsätta på den här vägen och inte försöker "rädda" Clay på något sätt. Kanske kan han överleva denna säsongen, vilket jag både hoppas på och inte hoppas på, men han kan inte längre leda klubben. Inte efter dom val han har gjort.

Förra veckan var det Katey Sagal som förtjänade en Golden Globe och det är hon verkligen värd efter detta avsnittet. Hon gör ett strålande jobb! Dock så vill jag lägga till en på listan, eller flera snarare. Maggie Siff var helt otrolig i scenen när hon låg i sjukhussängen, jag kunde inte sluta gråta. Det var så starkt, så sorgligt och hon var helt otrolig.
Även Charlie Hunnam var otroligt bra i den scenen och även i scenen efter den tillsammans med Ryan Hurst som också gjorde otroligt bra ifrån sig i den scenen. Nog för att jag avskyr Clay men Ron Pearlman är en jäkla skådespelare och hans raseri och vansinne i scenen med Gemma gjorde mig rädd på riktigt. Helt otroligt!

Vad tyckte ni om avsnittet? Jag är fortfarande chockad, arg, ledsen och nästan trasig. Enligt mitt tycke var detta helt klart det bästa avsnittet för säsongen!

1 Comments

2011-11-10 @ 16:52:07

Jag är också i chocktillstånd!!! Det var en utav de bästa avsnitten någonsin! Så starka känslor och stora händelser! Jag visste inte vart jag skulle ta vägen efter att det var slut.. haha.



Jag tror att Clay kommer att dö i slutet på säsongen, kika in på min blogg så förstår du varför, eller du kanske har en egen teori??

Kram


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback