Sons of Anarchy - 4X12 - Burnt And Purged Away

2011-11-24
Här kommer det spoilers för dom som inte sett det senaste avsnittet. Avert your eyes!



Äntligen! Äntligen fick Clay smaka lite på sin egen medicin! Inte för att han kommer dö, den jäveln har fler liv än en katt men kanske kan han fatta att man inte skjuter någons fru i huvudet och sen skjuter hans pappa också? Vem försöker jag lura? Han kommer aldrig lära sig! Och det är ganska uppenbart när han säger att Donnas död är utagerad. Hur många gånger tappade hans mamma honom som bebis? En sån sak kan nog sällan bli helt utagerad. Am I right?!

Även om Opie inte är med så mycket i avsnittet. Tre scener allt som allt men ändå så känner man honom i hela avsnittet. Och herregud vilket skådespelare Ryan Hurst är! Man ser varenda liten känsla i hans ansikte. Det är så otroligt små skillnader som gör sån stor inverkan på en hel scen!
Jag önskar, hoppas och drömmer om en Golden Globe nominering för Hurst men jag är rädd att jag hoppas förgäves. Han är så otroligt underskattad och det är så trist!

Äckligaste scenen i hela avsnittet? The baby factory. Jisses, det gick kalla kårar ner för ryggen på mig. Det är en sak som Sutter är så otroligt bra på... Han kan verkligen locka fram känslor hos tittarna!
En annan sak som Sutter är väldigt bra på är hur han porträtterar Otto. Det är väldigt tragiskt att se den här brutne, förstörde mannen som bara bad om en sak för allt han gjort för klubben. När han fick reda på omständigheterna kring hans frus död så gick nog något sönder inom honom.

Jag satt och gormade att han inte skulle skriva på papprena men vad annat kan man göra i hans läge? Egentligen? Det fanns inget annat för honom än att få lätta sitt hjärta och sen vänta på döden som med all säkerhet väntar på honom ganska omgående. Och nu kommer istället Bobby vara klubbens "inside man" och Jax kan nu inte längre lämna klubben eftersom Bobby var den som skulle ta över.

"And Miles and Kozik are dead." Helt klart avsnittets roligaste replik. Jag älskar Tig. Han är aprolig!

Här kommer promon för nästa veckas avsnitt... To Be (Act One) Nu tänker jag svära här... Fy fan vilken bra säsong det har varit! Och det verkar som att det bara kommer fortsätta så dom sista två avsnitten!


0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback