Christmas Wishlist: Mexie once again!

2011-11-07
Har du inte sett det senaste Grey's Anatomy avsnittet så bör du inte läsa vidare då jag kommer behandla händelserna mellan Mark och Lexie, eller snarare icke-händelserna mellan dom två.


Tyvärr hände inte detta i det senaste avsnittet... I wish!

När jag kollar på en serie så blir jag alltid väldigt investerad i ett karaktär eller ett par. Alltid. Det spelar ingen roll. I "Supernatural" är det Dean. I "One Tree Hill" var det Brooke och Lucas (och sen bara Brooke eftersom hon visade sig vara alldeles för bra för Lucas). I "Sons of Anarchy" är det Juice. I "Grey's Anatomy är det Mark och Lexie. Paret som inte längre existerar! Jag älskar verkligen detta paret. Har gjort ända sedan dom gjorde sina första trevande närmanden i säsong fem.

I denna veckans avsnitt så hjälper Lexie hennes patient att skriva färdigt hennes bok innan hennes operation och hon blir då, precis som jag, väldigt investerad, i ett par utav bokens "trekant". Lexie blir ett Kate/Nathan fan. Han är snäll, stilig och inte kriminell och Kate och Nathan vill ha samma saker. Men Jackson Nathan är inte Kates själsfrände. Hennes själsfrände är Mark Alexander. Jodå, jag har fått mitt hopp tänt igen. Thank you, Shonda Rhimes!

Är ni som jag en total Mark/Lexie shipper? Eller är det kanske Jackson som gäller för er?

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback