The Vampire Diaries - 3X09 - Homecoming

2011-11-11
Har du inte sett det senaste avsnittet så läs inte vidare!


Jag tror att författarna till detta avsnittet var lata, riktigt lata, när dom skrev manuset. Jag älskar TVD (så mycket att det snart har gått om Supernatural på första plats!) men jag blev lite besviken på detta avsnittet. Vart kom Katherine ifrån? Man fick aldrig se hur hon överlevde sin lilla sejour med Mikael och det känns som att dom bara plockar in henne i detta avsnittet för få fart framåt i berättandet.
Sen så är jag mycket missnöjd med hur dom höll så mycket för sig själva i avsnittet. Det var för hoppigt, man fick gissa sig till för mycket och det kändes krystat. Nej, dom hoppade bara förbi för mycket information som sen gavs i slutet av avsnittet. Fusk och lathet kallar jag sånt.

Är jag den enda som i princip sitter och skriker att Damon och Elena ska kyssas när dom är i närheten av varandra, som dom var i den sista scenen? Fast jag måste säga att jag älskar deras vänskap och jag tycker om att det skyndas långsamt när det gäller dom två.
Elena verkar faktiskt vara villig att släppa Stefan på riktigt nu och det måste hon för att kunna ens tänka på att gå in i ett förhållande med Damon. Åh, jo då, det slår gnistor om dom där två! (Kanske finns en anledning till att dom är tillsammans i real life?)

Hur het är inte ripper Stefan? Jag är så glad att Paul Wesley får ta ut svängarna den här säsongen och inte bara vara en tråkmåns som han varit dom första säsongerna. Även om man blev väldigt lurad av honom i avsnittet så var ju sista scenen när han står bland alla kistorna underbar. Och nu har mitt hopp väckts att han väcker Elijah! Väck Elijah Stefan! Nu!

Det är otroligt tråkigt att se att Bonnie fortfarande inte får någon ordentlig story. Hon får hoppa in lite här och hoppa in lite där. Inte ens en ordentlig scen får hon efter att hennes kille varit otrogen mot henne med ett spöke!? Varför inte? Och varför är inte Jeremy med? Han förlorar TVÅ bra tjejer samma kväll, och med en uppbyggnad sen säsongsstart så känns det som att han också borde få en ordentlig scen för att ventilera alla dom känslorna. Förhoppningsvis kommer det.

Så är Caroline och Tyler Splitsville. Det var ju ganska väntat sedan han blev en hybrid och Klaus lilla springpojke. Men jag älskade verkligen dom två tillsammans och jag älskar Caroline! Hon får till och med "evil blood slut" att låta sött. Det är helt rätt av henne att ge upp Tyler. Han är nöjd med att vara bunden till Klaus och hon förtjänar bättre, det är fint att hon förstår det nu också!

Jag har tyvärr ett stort klagomål till alla i TVD teamet. Man dödar inte av Sebastian Roché på det där sättet. Han är bäst. Så enkelt är det och han förtjänade att få vara kvar några avsnitt till. Jag får kolla om på dom avsnitten han var med i (kanske även säsong 6 av Supernatural för en ordentlig dos) för att sen kanske kunna släppa att han inte ska vara med mer.

Nu har vi tyvärr många veckor på oss att se om dom första avsnitten av säsong tre igen för nu blir det inget med The Vampire Diaries förän den femte januari! För att vara en mittsäsongsavslutning så är jag inte nöjd. För många trådar som inte följdes upp och inte lika spännande som det brukar sluta. Jag hatar cliffhangers men jag vill ändå ha dom... I alla fall när det gäller mittsäsongs- och säsongsavslutningar!

Vad tyckte ni? Är ni också besvikna på avsnittet eller har ni en helt annan åsikt? Berätta!

1 Comments

2011-11-11 @ 18:14:21

Hej! Jag håller helt med dig! Jag blev också besviken. Speciellt på slutet, det kändes faktiskt (mer än vanligt) som att en kyss var på gång, och med tanke på att det är sista avsnittet innan uppehållet kunde det ju blivit en lämplig cliffhanger. Men det är iofs rätt som du säger, att det ska skyndas långsamt med delena. Och ja, Elijah måste väckas, nu! :)


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback