Nikita - 2X04 - Partners

2011-10-15

Avsnittet "Partners" introducerar Katheryn Winnick (som vi tidigare har sett i bland annat Bones) som Kelly, Nikitas före detta partner på Division. Nikita lämnade Kelly ensam under en operation i Turkiet då hon fejkade sin egen död för att undkomma Divisionens klor. Kelly greps och slängdes i ett Turkiskt fängelse men Division fick det att se ut som att även hon dog under den misslyckade operationen.

Veckans avsnitt börjar med att Kelly rymmer från fängelset och Nikita skyndar sig genast till Turkiet för att hjälpa sin gamla partner och för att förklara sitt gamla handlande. Självklart skickar Amanda ut Alex för att hon ska hitta Kelly först. Det visar sig senare att Kelly är i maskopi med Gogol för att få tag på Percys svarta låda men när Ari listar ut vem Alex verkligen är så ändras Kellys order fort.

Detta avsnittet var precis som vanligt full fart och det är det jag älskar med Nikita. Det är tjejer som kickar ass och häftiga stunts. Ketheryn Winnick var kanske inte fullt trovärdig tyvärr som Kelly men hon är inte en actionskådis i mina ögon utan en skådespelerska som ska ägna sig åt drama.
Avsnittets bästa är ju helt klart att Roan är tillbaka och HAN PRATAR! Jisses det var ju helt oväntat! För det första att han inte är död för jag trodde verkligen att Nikita dödade honom i slutet av säsong ett och för det andra så tror jag inte att han hade en enda replik i hela säsong ett. Jag älskar Rob Stewart som spelar Roan, man tror verkligen på att han är en sadistisk mördare. Det kan inte vara lätt att spela, men ganska kul vill jag misstänka!

Det som finns att vänta nu då efter detta avsnittet... Alex kommer vara jagad av Gogol och Ari, allt för att hon inte ska kunna ta tillbaka sin rättmätiga plats vid sin fars företag. Nikita och Michael kommer fortsätta försöka rätta alla Percys fel genom att gå igenom hans svarta låda. Förhoppningsvis så kommer någon även se till att göra sig av med Amanda så vi slipper henne (trots att jag älskar Melinda Clarke som spelar henne!)

Vad tyckte ni om veckans avsnitt av Nikita?
Trackback