Sons of Anarchy - 4X08 - Family Recipe

2011-10-27
Detta är mina tankar om Family Recipe så har du inte sett det så bör du verkligen inte läsa nedanför bilderna eftersom det är fullt av spoilers för detta avsnittet!



Så Juice klarade sig. Det var ju inte speciellt förvånande med tanke på att man hörde grenen brytas i slutet av förra avsnittet. Så det var inte en stor överraskning. Theo Rossi är verkligen underbar denna säsongen och han spelar sårbarheten hos Juice jättefint.
Man kan ju börja fundera lite på hur mycket Chibs egentligen misstänker, eller vet, nu. Vet han bara att Juice försökte ta livet av sig eller förstår han nu hela sammanhanget med 'Juices lilla färgproblem' och kanske även något annat. Med tanke på Chibs blickar på Juice hela avsnittet så måste han nästan förstå. Om så bara för att föra programmet framåt antar jag. Det är trist när man märker av dockmästarens trådar vilket man gjorde i hela avsnittet tyvärr.

I varenda scen som Piney var med i kunde man känna av Sutter. Allt var så förutsägbart och när Pineys scen med Jax kom då var man helt hundra på att Piney skulle dö inom tjugo minuter. Jag satt där och var så förbannad för att han inte säger någonting. Är det ingen som tycker att Jax borde få veta omständigheterna kring hans pappas död? Det gör mig vansinnig att något sånt döljs för honom och när det väl kommer ut så kommer det inte vara väl mellan honom, Clay, Gemma och även Tara.

Så nu har alltså Clay dödat Opies fru och hans pappa. Fruns död sopades bara under mattan som ingenting, När detta kommer fram så måste det bli en stor showdown annars har jag verklgen förlorat tron på Sutter. Nu vill jag att detta ska komma fram och att Clay ska avgå från tronen och att Jax och Opie ska ta över styret av klubben. Den där gamle mannen kan inte hänga sig fast i all evighet!

Det var en bra avsnitt. Välspelat. Men det var alldeles för uppenbart vad som skulle hända, jag kunde gissa mig till varje händelse i förväg tyvärr. Men det var underhållande och ibland lite äckligt á la Sutter kanske. Låt mig bara säga att det är ett familjerecept jag inte tänker prova!

2 Comments

2011-10-28 @ 16:23:43

Som sagt håller jag med om att det var alldeles för förutsägbart. Har blivit bortskämd med att bli shockad över oväntade twister hela tiden, inte kunna gissa ut dem långt i förväg!!



Jag tror att Chibs märker att Juice gjort något fel. Jag tror inte att han vet exakt vad, för det är en ganska långsökt grej att gissa ut. Men han ser det som ingen annan i klubben märker. För att vara så beräknande så är de inte speciellt bra på att känna av människor!



Och ner med Clay! Opie/Jax till makten istället!

2011-10-28 @ 19:56:23

Nej det är dom verkligen inte! Och speciellt vid Pineys död! Vem som helst hade ju kunnat lista ut att Clay skulle sparka/slå/skjuta in dörren... men inte Piney tydligen..


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback