Supernatural - 7X04 - Defending your life

2011-10-15


Den egyptiska guden Osiris är på besök i Michigan och väger sin vana trogen skuldfyllda människors hjärtan. Väger deras hjärta mer än en fjäder så är dom skyldiga och skall bestraffas med döden. Självklart sniffar han fram Dean som är, alla goda gärningar till trots, en kille som fortfarande bär runt all skuld han någonsin känt oavsett om det är förtjänt eller inte.

Om du inte har sett avsnittet än så föreslår jag att du slutar läsa ungefär här...

Detta avsnittet var mycket bättre än avsnittet innan "The Girl Next Door" men det är fortfarande inte på den nivå som det kan vara på, som det borde vara på och som det har varit på tidigare. Jag är inte nöjd med hur säsongen har artat sig hittills. Kanske beror det på att jag saknar Castiel (Misha Collins) som var så otroligt bra i sin roll. Men nu har jag hamnat på villovägar... Tillbaka till "Defending Your Life".;">

I två år har jag väntat på stunden då Jo skulle komma tillbaka. För det finns ju inget bättre sätt att få komma tillbaka till Supernatural än att dö. Eller hur? Jag har saknat Jo, hon var en av dom få som kunde sätta Dean på plats och det var lika roligt varje gång. Sen var ju kyssen mellan Dean och Jo innan hon dog en otroligt vacker handling och jag har alltid velat ha en fortsättning på den historien trots att Jo är död. Det har ju aldrig kännts riktigt avklarat och det blev det nu, trots att dom faktiskt inte tog upp känslorna mellan Dean och Jo speciellt mycket.

Sam. Lilla Sam. Inga skuldkänslor säger du? Du startade jordens undergång, du gick bakom ryggen på din egen bror med en demon. Det är ju ganska skönt för dig att du inte har skuldkänslor. Kanske kan Dean lära sig ett och annat av Sam men att säga att man inte känner skuld när man gjort så avskyvärda saker är ganska elakt mot Dean kan jag tycka. Men men...

Dean döljer för Sam att han dödade Sams gamla kärlek, en varelse som ser ut som en människa men som livnärde sig på människors hjärnor. Detta var ju en av dom saker som Dean känner skuld över så klart men detta var inget som Sam ännu känner till och frågan är ju inte om, utan snarare när han kommer få reda på det...
Trackback