The Vampire Diaries - 3X06 - Smells Like Teen Spirit

2011-10-21
Detta avsnittet måste jag kolla på igen. Typ nu. Jisses vad bra det var... Nedan står vad jag tyckte om det. Läs och säg vad ni tyckte!



En sak borde TVDskaparna har klart för sig med en gång. Klaus måste komma tillbaka. Pronto! Men vi har ju i alla fall BarbieKlaus och det är ju inte illa det heller. Detta avsnittet är ju fullt med världens bästa one-liners för övrigt!
"Journaling. Reading. Shaping his hair." Det är vad Stefan gör, det är i alla fall vad Damon säger till Elena. I själva verket leker Stefan blodtwister och tycker att livet (eller icke-livet) är ganska bra. Stefan är fan så mycket bättre nu! Vem behöver samvete och sånt tjafs när man kan börja dricka blod och bli totalt HOT! Stefan för mig har alltid varit en liten mes men äntligen börjar han bli någon som man faktiskt kan gilla!

På tal om någon annan som jag verkligen gillar helt plötsligt är Elena! Hon har alltid varit så jäkla mjäkig och fjantig och hon har hela tiden väntat på att andra ska rädda henne och ta hand om henne. Äntligen tar hon tag i sitt liv, bestämmer själv och slutar vara ett offer! Jag älskar det!
Dock så måste jag säga USCH till svartsjukan från henne när hon tittar på Damon och Rebekah. Har du glömt bort att det är Stefan du älskar och att det är han du vill rädda? Ha, snart är nog förhållandet jag har velat se ända sen första säsongen här. Delena!

Matt. Åh stackars Matt! Han är så jäkla ensam att han helt plötsligt sitter och gör magi för att hans döda syster säger att hon kan komma tillbaka då. När dom märkte att det fungerade och dom kramades så ville jag bara gråta! Och sen blir han knockad av en flygande skiftnyckel. Det är syskonkärlek det!

HOT UNCLE MASON! Hans lilla inhopp i säsong två var så otroligt alldeles för kort och nu är han tillbaka! Finally! Det ska bli otroligt spännande att se hur han plågar Damon i nästa avsnitt. Han är ju helt klart INTE så glad på Damon. Skulle nog inte jag heller vara om någon slitit ut hjärtat ur bröstet på mig!
Och nu har då alltså Vicki sett till att alla spöken kan komma och plåga alla som gjort dom något orätt. Vicki verkar ju vara klar nu i alla fall men man undrar ju vilka andra man kommer få se i nästa avsnittet. Min önskelista är alldeles för lång haha!

Och Mikael! Han vill inte ha människoblod, han äter vampyrer! Snacka om att bli tagen på sängen! Jisses!

Oj, oj, oj... Det blev många utropstecken i detta inlägget men det var ju ännu ett sånt där superbra avsnitt och så här såg det ut på Twitter under tiden "Smells Like Teen Spirit" visades på TV i USA. Hahahaha! Det var inte bara jag som tyckte detta avsnittet var en jäkla resa!

Trackback