Who is Mikael?

2011-10-19
Nu kommer det spoilerfunderingar så är du inte intresserad av The Vampire Diaries spoilers så läs inte vidare!


När man såg Mikael för första gången i avsnittet "The End of The Affair" så blev jag så otroligt besviken för jag trodde inte att jag skulle få se Sebastian Roche igen. Jag hade ju inte en tanke över huvudtaget på att Mikael kunde vara en vampyr som jagar vampyrer! Så gissa om jag blev lycklig när jag förstod att det var vad han var. (Jag älskar Roche, han är underbar i allt han är med i!)

Förra veckans avsnitt slutade ju med att Katherine och Jeremy bröt sig in i kryptan där Mikael var kedjad och väckte honom. Jag kan inte förstå varför Klaus skulle vara rädd för Mikael. Kan han vara en annan original? Det finns funderingar på om han kanske kunde vara Elijahs och Rebekahs pappa, ni vet, han som dödade Klaus varulvspappa. Men han hade inte någon pinne i bröstet så att han skulle vara en original är kanske långsökt? Och varför skulle Rebekah vara rädd för honom?

På fredag får vi se vad som är vad...
Trackback