Game of Thrones är tillbaka!

2012-04-10
Ni har väl märkt att Game of Thrones är tillbaka igen antar jag och det är ju självklart ett väldigt kärt återseende. För det mesta. Dock så tycker jag att de två första avsnitten har varit lite slafsiga. Det känns som att man inte ägnar sig alls åt att introducera nya karaktärer utan bara antar att alla har läst böckerna och ska känna igen nya karaktärer. Och sen så måste dom göra något åt den här fruktansvärda grötiga dialekten vissa av skådisarna har. Jag antar att dom i serien som pratar "mer grötigt och slangit" ska visa på ett lägre stånd i livet men ofta så går det inte att höra vad dom säger!
Min stackars sambo sa att han fattade hälften av vad dom sa igår när vi tittade på det senaste avsnittet och så ska det väl inte vara tycker jag... Men jag som har läst böckerna hänger ju i alla fall med och är förutom dessa två saker ganska nöjd med hur dom än så länge har tolkat boken.

Vad tycker ni om säsong två än så länge?


1 Comments

2012-04-11 @ 02:17:16

Ni får ju använda undertextertext.. Gör jag nästan alltid, iaf i "viktiga" serier, där man vill hänga med till hundra prosent :)



Den här sidan anser jag vara bäst, de får ut undertexter direkt (iaf på engelska, vilket jag använder mig av). Förutsatt attdu laddar ner serierna ^^

http://www.podnapisi.net/sv/


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback