Revenge - 1X15 - Chaos

2012-02-16
Oj oj oj! Vilket avsnitt va? Detta är ju ett avsnitt som man har väntat på väldigt länge och nu var det äntligen här! Läs inte vidare om ni fortfarande inte sett avsnittet för här kommer mina tankar om Chaos.


Detta var verkligen ett av dom bästa avsnitten än så länge. Full fart hela tiden och många härliga twists! Jag blev förvånad av första scenen där man får se Daniel bli skjuten för jag trodde ju att Tyler var den som skulle dö på stranden och att det var Daniel som skulle döda honom. Så jag blev riktigt förvånad av att se att mina misstankar var rätt och det faktiskt var Tyler som dog!

Så var man äntligen av med den där galningen, men han hann ju faktiskt med att berätta några av Emilys hemligheter för Daniel och jag har svårt att tro att hon skulle försöka sig på en take-down där Daniel var inblandad. Jag tror faktiskt att hon älskar honom på sitt eget förstörda vis.

Någon annan som är förstörd är ju Charlotte numera. Stackars tjej ärligt talat! Nu får hon inte ens gå och prata med en psykolog. Hela hennes liv har vänts upp och ner men pengarna är ju självklart viktigare. Ibland är jag glad att jag inte är rik för tyvärr så misstänker jag att det är så där i verkligheten också ibland.

Jag undrar om Amanda kommer komma tillbaka nu när Emilys sensei (jag kommer inte på vad han heter) plockade upp henne. Inte för att han skulle döda henne, det har jag svårt att tro, men han ser ju verkligen till att Emily är skyddad så han komer nog se till att Amanda håller sig borta från Hamptons nu.

Jag skulle kunna skriva en hel bok om detta avsnittet men det har jag inte tid med! Jag tyckte att det var ett riktigt jäkla bra avsnitt i alla fall! Vad tyckte ni om avsnittet?

2 Comments

2012-02-17 @ 21:58:52

Det var ett riktigt bra avsnitt! Blev så glad när det inte var Daniel som dog!



En sak jag inte riktigt fattade var när Amanda kom till Jacks båt och sa att hon ville följa med och att hon bara skulle betala taxin, men att hon sen åkte i väg med taxin.. Varför gjorde hon det och ljög så där konstigt för Jack?

2012-02-19 @ 14:00:58

Jaa, så borde det ju vara! Fast var väldigt taskigt av henne att säga att hon ville följa med och allt det. Hon kunde väll bara ha sagt hej då. Dock lite konstigt att hon skjuten åkte till stranden.. Fast hon kanske ville hjälpa Emily? Eller kanske Tyler men det hoppas jag verkligen inte..


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback