Dawson's Creek - Season 2

2012-01-23
Det har tagit ett tag för mig att kolla på den andra säsongen av Dawson's Creek men till slut så fick jag sett hela. Det kom hela tiden så mycket annat emellan, jul och nyår till exempel, familjen och kanske även några andra serier...



Favoritavsnitt. Säsongsavslutningen "Parental Discretion Advised" var det bästa avsnittet. Det känns som att det hände med i det avsnittet på något sätt än vad det gjorde under hela säsongen.

Favoritkaraktär.
Joey, Pacey och Andie kanske för att dom är så frispråkiga och ärliga.

Bästa paret: Pacey och Andie så klart! Dom är helt underbara tillsammans. Och deras förhållande leder till slut att Pacey får ett bättre förhållande med sin pappa vilket jag älskar. Pacey är alldeles för bra för att behandlas på det viset av sin pappa!

Sämsta paret. Dawson och Joey. Jag kan inte påpeka tillräckligt ofta att jag verkligen avskyr dessa två tillsammans. Jag gillar inte Dawson helt enkelt. Han är en jäkla gnällspik oc jag är trött på honom, ordentligt trött!

Bäst i säsongen. Dom två sista avsnitten fick mina tårkanaler att arbeta kan jag erkänna. Jag har inte känt mig så engagerad av denna säsongen och kanske är det därför det har tagit sådan tid för mig att se den men dessa två avsnitt lyfte hela säsongen.

Sämst i säsongen. Jack som bara helt appråpå blir gay. Jag har absolut inget problem med honom som gay, det ska han ju vara, men ena sekunden så är han tillsammans med Joey och lille Jack blir glad av henne och i nästa avsnitt så är han gay. Det hade kunnat hanteras bättre, på ett mer tillfredsställande sätt bara.

Övriga kommentarer. Säsongen var inte speciellt bra, det var dom sista avsnitten som räddade allt faktiskt. Men jag sitter mest och väntar på Eddie i säsong 6 här ;)

Betyg. 2/5 Får en tvåa enbart på grund av dom två sista avsnitten faktiskt! Annars hade det nog blivit en etta...

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback