Empire Records

2012-01-02
Igår tittade jag och sambon på filmen Empire Records från 1995 igen. Det var någon sorts directors cut eller något för det var flera delar som jag inte alls kände igen (och jag kan varenda replik i filmen vill jag lova!) och tyvärr tog det bort lite ifrån det underbara minne jag hade från denna filmen. Dock så kan man väl erkänna att man inser nu när man ser om filmen att det inte är någon film som har speciellt hög klass vare sig i story, skådespeleri eller produktion men det var trots det ungdomsminne på högsta nivå som återupplevdes! Har man inte sett filmen så bara man måste göra det. En ung Liv Tyler, en slampig Renee Zellweger och en jättesöt Ethan Embry (eller Ethan Randall som han hette på den tiden) gör detta till en av nittiotalets must-see!


Efter att jag sett denna filmen ville jag ha Coreys (Liv Tyler) kläder och börja jobba i en skivaffär!

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback