Glee - 3X10 - Yes/No

2012-01-18
Så kommer det några få tankar om denna veckans Glee avsnitt som bjöd på bra musik och konstigt manusval. Läs inte vidare om du ännu inte sett avsnittet.


Vad har hänt med manusförfattandet sedan juluppehållet egentligen? 2 Boke Girls och Gossip Girl sög ordentligt igår och idag är det Glees tur att göra otroligt konstiga manusval...

Jag har väldigt, väldigt svårt att tro att Finn, en 18 åring highschool student, skulle fria till sin flickvän för att hans pappa inte var den han trodde? Kom igen nu! Trovärdighet. Slå upp det! Dom skulle säkert få Rachel att svara ja också, för det ligger ju verkligen för hennes karaktär att göra något sådant. Även om vem som helst vet att det är så jäkla dumt...

Kvinnan som var coach för Sams synkroniserade simlag var en otrolig soppa av fruktansvärda stereotyper och jag kan inte förstå varför man som färgad kvinna skulle vilja spela en skrikig, gapig, kaxig bitch. Jag tror inte att någon tror på att alla afromerikanska kvinnor är sådana, jag hoppas verkligen inte det...

Men musiken var i alla fall bra...

1 Comments

2012-01-18 @ 23:17:24

Åh jag håller så med dig om allt!! Det där med simtränaren störde jag mig så otroligt mycket på, att dom valde att ha det så, så konstigt! Musiken var också det jag tyckte var bra :) Samma med GG, Blairs anledning till att inte vara tillsammans med Chuck var såååå dålig. Hela avsnittet var faktiskt rätt dåligt...


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback