One Tree Hill - 9X01 - Know This, We've Noticed

2012-01-12
Då var One Tree Hill äntligen tillbaka efter en otroligt lång väntan. Men så som detta första avsnittet var upplagd så verkar det som att det verkligen var värt den väntan. Här kommer mina tankar om avsnittet, läs inte vidare om du fortfarande inte sett det!


Det startar med en blick över vad (jag antar) vi kommer få se i säsongen. Ett hus brinner. Dan och Chris Keller är på väg för att mörda någon (verkar det som). Haley identifierar någon på bårhuset och bryter ihop fullständigt. Brooke slår sönder ett café. Julian blir överfallen. Chase arresterad. Redan under dom första minuterna så förstår man att det kommer bli en mörk och tragisk resa under dessa sista tretton avsnitt.

Det verkar också vid denna första blicken på säsongen som om den kanske kan ha mer substans och mer genomarbetad historia än dom två tidigare. Jag hoppas verkligen det för detta är en serie som förtjänar att avslutas på topp!

Sömnproblem verkar ha drabbat Tree Hill när vi kommer tillbaka dit. Clay går i sömnen, Julian och Brooke får inte sova eftersom deras tvillingar håller dem vakna (jag kan verkligen relatera! Inte till tvillingarna men i alla fall bebisgråt som håller en vaken.) och Haley tycker det är jobbigt att Nathan inte är hemma och hon är själv i det stora huset på nätterna utan honom. Och med anledning verkar det som...

Dörren till cafét var öppen. Dörren till baksidan på huset var öppen när hon vaknade mitt i natten. Någon kände på dörrhandtaget igen efter att hon stängt och låst. Det verkar som att Haley har fått en stalker på halsen. Eller så är det bara den tredje persons talande skitstöveln Chris Keller som håller på mer något skämt. Antagligen inte.

Tillbaka till det brinnande huset då. Det var Dans lilla café som brann och han har inte längre någonstans att sova. Så han huserar hos Haley och Nathan kommer hem. Jag kan inte tänka mig att det är något som han kommer vara speciellt glad över...

2 Comments

2012-01-13 @ 14:07:13

Jag är verkligen glad att One tree hill har börjat igen. Men jag måste nog ändå säga att det första avsnittet av en aning förvirrande. Eftersom det är den allra sista säsongen så hoppas jag verkligen att den får ett bra avslut. Ibland görs säsong efter säsong o de brukar inte vara så bra de sista säsongerna osen får det allra sista avsnittet en sådan kass avslutnig. Typ som "Tre kronor" när Sten Frisk spränger alla i luften! Inte okej!! Hoppas inte att denna annars underbara serie slutar med en liknande händelse eller en cliffhanger...för då blir jag tokig...

2012-01-20 @ 17:41:04

Jag är också glad över att One Tree Hill har börjat igen, men jag är verkligen rädd att det är Nathan som ligger på bårhuset. För tänkt om han dör när han är på väg hem från nu det var han skulle! Jag hoppas verkligen inte det är han för jag älskar verkligen dom ihop. Vem tror du det är som ligger på bårhuset?



Hoppas verkligen sista säsongen blir ett bra slut!


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback