One Tree Hill - 9X03 - Love The Way You Lie

2012-01-31
Ännu en gång så har det tagit väldigt lång tid för mig att skriva något om det senaste One Tree Hill avsnittet. Här kommer mina tankar om "Love The Way You Lie", läs inte vidare om du inte har set avsnittet!


Eftersom jag älskar One Tree Hill så otroligt mycket så har jag blivit så otroligt kritisk till den. Jag förväntar mig massor av den sista säsongen. Vi blev lovade drama och det har man ju fått helt klart. Dock så blir jag lite fundersam över vissa saker...

Varför gick Clay i sömnen? Var det någon biverkning på drogerna som han går på då eller? Och varför har inte han drogberoende märkts av under hela den åttonde säsongen? Det kändes som att dom bara drog till med den storyn på grund av att dom inte kunde komma på något annat.

Haley säger att Dan inte ska behöva höra att han är en mördare varje dag... Varför inte undrar jag! Keith är ju faktiskt död varje dag så varför ska Dan få komma undan på något sätt? Men jag står fortfarande fast vid mina förhoppningar om att Dan på något sätt ska bli pånyttfödd och faktiskt komma ut på andra sidan som en av dom goda så här på slutet.

Jag visste att det skull vara Jana Kramers (Alex) sista avsnitt förra veckan och det var ju inte precis ett bra avslut för den karaktären som kom in som en som krossade hjärtan och hon lämnar på samma sätt. Men att hon lämnade Tree Hill på det sätet gav oss ju en väldigt härlig Bromance mellan Chase och Chris Keller. Jag älskar Chris Keller och jag älskar att man inte bara kan skriva Chris eller Keller utan man verkligen måste skriva ut hela namnet!

Sen har vi ju stackars Brooke. Hennes pappa håller på med en massa fuffens och hennes mmma lämnar stan. Jag hoppas Victoria kommer tillbaka för jag älskar verkligen henne numera! Sen har vi ju Brookes väldigt tankspridda och (antagligen numera) väldigt förtvivlade make... Hur kan man glömma bort sitt barn i bilen på det viset? Jag vet att det händer då och då och det brukar ju aldrig sluta speciellt bra så frågan nu är ju om Davis överlevde och om Brooke någonsin kommer kunna förlåta Julian?

I övrigt undrar jag om inte barnarbete är olagligt i USA? Millie och Mouth fortsätter med sin otroligt löjliga story och Millie fick ju visa sin otroligt inskränkta syn om varför människor är tjocka. Och vem gjorde egentligen läraren på smällen? Fick hon ihop det med Skills igen eller är det någon annan som bär skulden till den magen?

2 Comments

2012-01-31 @ 10:38:03

Jag måste erkänna att jag aldrig fattade vad som hände med Davis? Glömde Julian honom i bilen? Men varför var det en massa glas överallt? Hade någon slagit sönder rutan för att rädda honom eller var det någon som kört på bilen?? Jag är faktiskt väldigt besviken på serien om jag ska vara ärlig.

Varför skulle Alex försvinna för? Jag tyckte att hon och Chase var så fina ihop? Hoppas att de fjärde avsnittet ger oss lite mer klarhet...!!

2012-01-31 @ 14:17:58

Hej, jadu jag frågade bara om han ville se Greys Anatomy ifrån början. Och det ville han och nu är nästan mer ivrig än jag att titta på det :)



Nej, jag ska inte ropa hej förrens man har sätt hela säsongen. Men just nu känner jag mig lite besviken. Okej, då förstår jag. Undrar var Brooke kommer att säga om detta, hon kommer nog inte vara glad alls. Längtar efter nästa avsnitt!


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback