Revenge - 1X11 - Duress

2012-01-05
Efter ett strömavbrott i morse så dröjde det innan jag kunde se Revenge och nu när jag äntligen fått sett det känns nästan som att jag måste kolla på avsnittet en gång till för att ens kunna få med hälften av det som hände men det har jag inte tid med idag. Läs inte vidare om du inte har sett avsnittet än!



Tyler Barrol, det lilla äcklet! Jag måste säga att Ashton Holmes som spelar honom gör ett väldigt bra jobb i detta avsnittet. Han ser verkligen så där läskig och creepy ut som man trodde han skulle bli när hans 'slut' väl kom. Dock så är jag inte säker på att detta är det sista vi såg av Tyler. Han sitter hos polisen nu men någon ska ju fortfarande skjuta någon på stranden och jag har fortfarande känslan av att Tyler är inblandad. Eller så är det bara för att jag inte vill att Jack ska vara den skyldige! Men sen är det ju frågan om varför dom ens skulle låta Tyler hitta Emilys hemliga gömma* och sen händer det inget mer med det? Nää, sanna mina ord! Vi har inte sett det sista av Tyler!

*Är det ingen som har hört talas om bankfack i den här serien? Emily gömmer alla delar som skulle kunna få någon att, jäkligt lätt, kunna lista ut hennes identitet under golvplankorna? Och varför har hon allt på samma ställe? Dumt! Nolan har viktiga videoklipp och grejer på en USB-val liggandes framme som dräller?

Och stackars Jack fortsätter vara lite i bakgrunden, helt omedveten om alla intriger som pågår runt omring honom. Snart börjar det bli dags för honom att få en ordentlig story så man får se mer av honom. Kanske är det han som skjuter personen** och på så vis får sin story genom den rättegång som ska komma. För det är faktiskt någon som dör.

** Dom säger inte att det är Daniel som dör längre. Kanske har David Kelley ändrat sig om den vackre britten? Kanske kan vi få njuta lite av hans vackra nuna lite till?

Emily verkar ju mer och mer ha kärat ner sig i Daniel och det är faktiskt ganska fint att se. Även om jag inte tycker att hon och Daniel ska vara tillsammans så är det ju fint att se en annan sida av Emily och inte bara den känslokalla, elaka och trasiga Emily. Där finns ju en anledning till att behålla Daniel eler hur? Bara för att få se en annan sida hos Emily som lockar tittarna att fortsätta tycka om henne trots de hemskheter hon begår.

Jag har en känsla av att skilsmässan mellan Victoria och Conrad kommer bli smutsig, smutsig, smutsig och sen kommer dom inte skilja sig i alla fall. Jag vet inte varför men det är en känsla jag har fått. Dock så är det väldigt intressant att se deras krig nu.

Åh den här serien alltså! Jag blir helt nipprig. Jag är helt fast i Revenges klor och jag kan inte komma loss haha! Det är så jäkla bra ärligt talat!

Här har ni trailern för nästa veckas avsnitt! Jag blev så ilsken när jag såg den på grund av att man ser en person i ett helt annat ljus och detta är en person som jag har sett som oskyldig och 'ren' i alla avsnitt. Dock så kan det ju vara så (eller är med största säkerhet) att dom klipper videon för att luras...


0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback