Falling Skies

2012-05-31
Jag hade lust att se något helt nytt och jag kände för att se lite "jordens undergång" stil. Eftersom jag inte klarar av Zombies så är ju inte The Walking Dead ett alternativ. Istället valde jag att kolla in serien Falling Skies, ett drama om människor som försöker överleva efter att jorden har invaderats av utomjordningar.


Sex månader efter att utomjordningar har invaderat jorden har de människor som överlevt invasionen grupperat sig och bekämpar utomjordningarna med gerillakrig och samlar allt dom kan för att överleva.

Det här är så jäkla bra! Otroligt bra! Jag kollade färdigt på säsong ett på två dagar. Jag kunde inte sluta titta. Det är riktigt snyggt gjort och det märks att Spielberg är inblandad. Kvaliten är så pass hög för en TV-serie att man måste bli lite imponerad över vilken sorts budget dom måste ha! Det enda att klaga på kan vara de robotar, som kallas Mechs, kan ibland vara lite fult inklippta, det ser inte helt rätt ut alla gånger men det gör faktiskt inget.

Någonting jag älskar med serien är att karaktärerna inte är perfekta. Dom är självklart skadade efter att sett sina älskade dödas eller efter att dom sett sina barn föras bort för att få en sele på nacken. Dom har inga problem med att sätta pistoler och gevär i handerna på barn. Dom är förstörda och skadade på sätt som man inte kan förstå men ändå så kämpar dom för livet och rätten att överleva!

Utomjordingarna ser faktiskt ut lite som chefen i Monsters Inc. Dom är ondskefulla, slemmiga kryp men med förvånansvärt snälla ögon. Men i speciellt ett avsnitt blir man förvånad över kärleken en utomjording visar en grupp bortförda och selade barn.

Nu väntar jag bara otåligt på säsong 2 som börjar den 17e juni!

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback