Någon dör i Grey's!

2012-05-11

Ja, det är tyvärr sant. Inte konstigt, det förstod man ju efter att ha sett dagens avsnitt. Det vore väl märkligt om alla som var med överlevde när planet krashade. Jag har funderat länge på vem det är som dör efter att ha läst om det för ett tag sen och var tvungen att kolla lite spoilers. Läs vidare om vilka som är safe och vad jag tror om säsongens sista avsnitt!

Det är bara ett avsnitt kvar av denna säsongen av Grey's Anatomy och när vi återkommer till Seattle i september för säsong nio så kommer någon inte vara med oss längre. Men vem är det då som inte överlever? Tydigen är det sex personer som vi kan klassa som säkra i alla fall... Dom sex är Meredith, Cristina, Alex, Bailey, Mark och Jackson. Men hur är det med alla dom andra då?

Det verkade som att det var Cristina, Meredith, Derek, Mark, Lexie och Arizona som åkte till Boise för att separera de siamesiska tvillingarna och då är det alltså tre av tre som är säkra där.
Lexie får bara inte dö. Det går inte, hennes kärlekshistoria med Mark är inte över för fem öre för min del så det tillåter jag inte! Dock så ligger Lexie under flygplanet, tillsynes fastklämd så det kan vara kört! Det skulle ju kunna bli väldigt fina sista scener mellan henne och Mark innan hon dör men herregud vad jag hoppas att det inte är hon som dör!

Derek skulle ju kunna vara den som dör, eftersom Patrick Dempsey sa redan förra året att han ville sluta, men det känns just nu som att han kommer fortsätta en säsong till. Dock så vore det "roligt" att se Meredith försöka sig på ett liv utan honom. Men Derek har alltså blivit utsugen ur sidan av flygplanet i luften så chansen att han överlever är ju ganska otrolig. Men detta är Grey's, allt kan hända!

Arizona höll ett tal till sin fru att hon aldrig fick försvinna och det vore ju verkligen tragiskt om hon dog istället. Dock så känns det lite konstigt om man drog in hennes brors bästa vän för att dö framför hennes ögon och så får hon inte ens se det för hon dog själv. Den storyn är ju lite bortkastad då menar jag. Det ser ut som att Arizona ligger fastklämd under en vinge eller nåt så det vore ju inte alls omöjligt att hon dör heller!


1 Comments

2012-05-12 @ 23:58:06

Shit vad det är spännande! jag hoppas verkligen inte att lexi dör jag är ett stort lexi/mark fan! :)


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback