Säsongsavslutning: Gossip Girl

2012-05-16
Gossip Girl avslutade sin femte säsong och det var väl ungefär vad jag hade förväntat mig. Markera för att läsa vad jag tyckte om säsongsavslutningen!


Serena, som inte har haft någotsom liknar en story denna säsongen, fick helt plötsligt för sig att kokain var en bra idé. För inget kan ju gå fel när man har lite kokain... Hon såg så tragisk ut när hon satt där i tåget och lät en helt okänd man nafsa lite på henne... Jag vet inte om hon försöker straffa sig själv för vad hon gjorde mot Blair och Dan men det känns lite konstigt att hon helt plötsligt skulle få dåligt samvete nu.

Blair och Chuck är inte bara löjliga längre, det börjar gå in på det patetiska området. För kanske fem avsnitt sen så älskade hon Chuck men hon var inte kär i honom, hon var kär i någon annan. Nu var det helt plötsligt Chuck igen. Jag kan förstå Chuck om han blir lite fundersam, det hade jag också varit om någon gav och grog tillbaka sin kärlek som en jojo.
Sen så undrar jag över Blairs val att gå tillbaka till Chuck. Precis som Bart sa till Chuck. Han har en gång försökt att byta henne mot ett hotell. Åhh det är kärlek det! Tänk den man som ändå ville byta mig mot ett hotell... I wish I was that lucky!

Eftersom Dan inte fick den bekräftelsen han ville av Blair så blev han som vilken annan patetisk liten pojke och var tvungen att ha hämnd. Så nu ska han skriva en ny bok. Självklart med Georginas hjälp. Som om hon inte har ställt till det tillräckligt! Dessutom behöver han klippa sig.

Nate ska väl ägna nästa säsong åt att försöka leta reda på den riktiga Gossip Girl. Den stackarn kommer väl aldrig hitta kärleken antar jag. Lola kommer antagligen inte tillbaka eftersom Ella Rae Peck som spelar henne har fått en roll i den nya serien Infamous som kommer i höst. Vem vet, kanske är Gossip Girl hans stora kärlek?
Nej men ärligt så hoppas jag att dom inte listar ut vem som är GG. Det känns inte som att det faktiskt är något som man måste veta enligt mig och skulle nog ta bort ganska mycket av charmen med just den karaktären...

Det kommer bli en sista sjätte säsong som får samma variant som One Tree Hill fick, alltså en förkortad säsong som kommer vara på elva avsnitt. För att vara ärlig så tycker jag att det ska bli skönt när det är över. Gossip Girl har tyvärr tappat mycket av charmen för mig men jag kommer självklart titta på dom sista elva avsnitten också!

2 Comments

2012-05-16 @ 16:48:31

jag tycker också att GG har blivit lite för mycket de senaste säsongerna... men av någon konstig anledning så kan iaf inte jag sluta kolla. :P Men ska bli skönt att de är slut snart

2012-06-10 @ 16:06:15

Jag tycker det börjar balla ur riktigt ordentligt faktiskt. Men som sagt, det är svårt att låta bli o kolla....men en sak jag undrar över....vad har hänt med Nates överläpp? Den ser ju helt svullen ut på ena sidan? Och varför kan inte bara Blair och Chuck inse att de är som gjorda för varandra och sluta kämpa emot. Vi vet ju ändå att de kommer sluta tillsammans....

Svar: Jag tror att han har munsår helt enkelt men han såg för jäkla konstig ut, det kan jag hålla med om :) Anledningen till att Blair och Chuck inte blev ihop än är ju bara för att få sista säsongen att handla om dom eftersom dom vet att det paret höjer tittarsiffrorna. Jag misstänker det i alla fall :)
Linda Lorinius


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback