Säsongsavslutning: Grey's Anatomy

2012-05-18
Jag har varit i upplösningstillstånd i flera veckor över denna säsongsavslutningen och nu var den äntligen(?) här. Jag avskyr att inte veta saker och när jag vet att någonting fruktansvärt ska hända så blir det olidligt.


Lexie dog. Jävla skit rent ut sagt! Jag ville verkligen inte att hon skulle dö! Åh herregud som jag älskade henne och Mark tillsammans. Jag hade hoppats på, om det nu var Lexie som dog, att det skulle innebär väldigt starka scener mellan henne och Mark men inte ens det tyckte jag att vi fick.
Jag är väldigt besviken. Hon dog jättetidigt in i avsnittet och det fick aldrig riktigt den där känslomässiga smällen som jag hade trott (och hoppats på) när hon dog. Det var inte en scen som jag blev tillfreds med...

Jag har faktiskt varit lite orolig för Lexie ända sedan det började omförhandlas kontrakt och Chyler Leigh sa i pressen att om Ellen Pompeo inte ville fortsätta så skulle hon inte ha några problem med att ta över "Grey's" rollen. Hon kändes lite körd efter det men nu vet ju inte jag om Shonda Rhimes tänkte så eller inte. Kanske ville Leigh sluta. Ska försöka hitta någon intervju med någon av dem under dagen här för att se om man kan få några svar på vad som hände!

Owen ville ta hand om sin vän så han ger henne sparken? Poor Teddy! Det känns ju inte riktigt lagligt att avsked någon så där men i USA kan allt hända (På riktigt! Läste en artikel att dom har i en ny lag gett läkare möjligheten i Kansas att neka kvinnor preventivmedel baserat på läkarens tro! Bara i USA!) Jag var inte om Kim Raver ska komma tillbaka eller inte, har intehittat någon info om det än... Men om hon försvinner från Seattle Grace så ger ju det en väldigt bra öppning för Cristina att bli den nya Cardio guden på sjukhuset.

Alex slutar. Och sticker till Johns Hopkins. Nej då det gör han inte. Han kommer stanna kvar, sanna mina ord för jag tänker inte bli av med Karev så enkelt är det! Jag gillar inte denna säsongsavslutningen, inte nog med att Lexie dog, så vet man inte vart alla ska ta vägen.

Bailey och Ben hade den i princip enda lyckliga scenen och jag hade inte kunnat bry mig mindre just då. Det kändes inte alls intressant att se dom två förlova sig när Lexie hade dött. Och det var riktigt tråkigt för jag gillar Ben och Bailey tillsammans men jag hade velat se deras förhållande formas i ett annat avsnitt istället. Jag var inte känslomässigt kapabel att ta in deras lycka när allt annat rasade.

Nej jag är väldigt besviken på avsnittet. Kanske för att det inte höll samma känslomässiga standard som alla andra säsongsavslutningar. Men mest för att Lexie dog så klart.

1 Comments

2012-05-19 @ 18:39:16

Jag blev så himla arg att Lexie dog! Även om jag anade att det kanske skulle bli så var det fortfarande lika hemskt. Jag ville ju se henne och Mark bli tillsammans igen!


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback