Säsongsavslutning: Revenge

2012-05-24
Så var Revenges första och otroligt spännande säsong över och det förtjänar ju helt klart ett eget inlägg så här mitt i bröllopsveckan!


Jag visste ju att det inte skulle sluta lyckligt. Det är standard när det kommer till säsongsavslutningar. Allt för att plåga sina tittare riktigt ordentligt hela sommaren! En av chockerna var ju så klart att Amanda är tillbaka! Och gravid dessutom! Det måste vara en riktig monsterbebis där inne med tanke på hur stor hon är... Hur lång tid har gått sedan hon stack egentligen?
Jack är ju så klart världens bästa och tar ju hand om sitt barn så klart. Och Emily står och gråter utanför av sorg. Och kanske lite ilska också misstänker jag. Såg ni blicken som Emily gav Amanda när hon tackade Emily för att hon fanns där för Sammy i "hennes ställe" när han dog? Om blickar kunde döda!

Är Victoria verkligen död? Antingen så tog hon Conrads varning på allvar (för visst var det väldigt uppenbart att det skulle hända något med planet?) och klev av eller så ville kanske inte Madeline Stowe vara med mer. Jag har ingen information om hur det ligger till just nu men jag hoppas att isdrottningen inte är död!

Den största chocken i avsnittet var ju dock helt klart att Emilys mamma verkar vara i livet. Jag vet att dom från början faktiskt hade tänkt att ta tillbaka David Clarke och återuppväcka honom men eftersom alla fans satt på nätet och skrev om att dom trodde att dom skulle göra det så struntade dom i den idén. Istället verkar dom ha återuppväckt en annan av Emilys föräldrar.
Jag tror inte ens att man vet vad Emilys mamma heter, hon har inte alls varit i fokus under säsongen och jag vet inte om man ens har fått veta hur hon dog. Men hur som helst så ska det bli väldigt intressant att se hur dom introducerar henne och vilka kopplingar hon har till The Initiative och David Clarkes fall.

Kan det bli september nu?

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback