The Vampire Diaries: The Awakening

2012-05-30
Jag har börjat läsa The Vampire Diaries böckerna. Jag är än så länge bara på bok ett och det känns verkligen som att läsa om helt nya karaktärer. Det är ju inte mycket som är det samma som i serien helt klart.


Elena är en riktig subba rent ut sagt så det är inte svårt att se henne som den svala, blonda unga kvinnan hon är i boken. Hon manipulerar och kräver precis allt och hon är en ganska fruktansvärd människa faktiskt. Jag är ju inte speciellt förtjust i Elena karaktären i serien men hon är en miljon gånger bättre än i första boken!
Stefan är inte från Mystic Falls utan från italien och han är flera hundra år gammal verkar det som... Mystic Falls heter inte ens det utan Fells Church. Damon har än så länge inte dykt upp men jag hoppas att han är lika härlig som i serien men det lär han väl inte vara...

Man kan bli förvirrad av att läsa boken men det hjälper att inget är det samma som serien för då kan man se andra personer framför sig. Inte ens namnen är desamma. Tyler heter Smallwood till exempel och inte Lockwood... Dom har i alla fall inte varit rädda för att ändra saker från boken när dom började göra serien! Men jag är tillräckligt nyfiken på böckerna för att fortsätta läsa.

1 Comments

2012-05-31 @ 06:26:06

har försökt läsa böckerna några gånger men tycer inte alls om dom just för att dom är så otroligt olika serien, eller snarare tvärt-om men det är serien jag gillar ;) Böckerna kankse hade varit bra med ett helt annat namn så man inte tänker på TVD-serien hela tiden...


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback