Top 15 Triangles of TV Love

2012-05-13

15. Kelly/Dylan/Brenda


Det var ju självklart Brenda och Dylan som skulle vara tillsammans. Ända tills Dylan gifte sig med 'vad hon nu hette' vars pappa hade dödat Dylans pappa. Det där var en match made in heaven. Ända tills hennes pappa dödade henne. Nåja, Dylan och Brenda var det som gällde så klart!
Hur det slutade: Brenda flyttade till London och Dylan och Kelly fick varandra till slut. Endast för att sedan i spin-offen 90210 ha gjort slut igen men inte innan dom fick en son tillsammans.

14. Barney/Robin/Ted

Jag har alltid tyckt att Robin och Ted var helt fel för varandra men Barney och Robin däremot! Åh vilket par!
Hur det slutade: Inte slut än... Men vi vet ju att Ted beskriver Robin för sina barn som Aunt Robin så jag har fortfarande chansen till Barney och Robin happily ever after!

13. Dean/Rory/Jess

Jag var självklart en superfan av Jess! Men så har jag alltid älskat lite farliga killar... Dean var ju tyvärr ganska tråkig och inte blev det bättre när han drog Rory in i hans trassliga förhållande och var otrolgen mot sin fru.
Hur det slutade: Ingen av dom var Rorys stora kärlek. Inte ens Logan var det utan hon drog iväg själv efter att ha tackat nej till Logans frieri. Dumt ;)

12. Daniel/Emily/Jack

Detta är ju egentligen inte något triangeldrama längre eftersom Emily har insett att Daniel är på sin familjs sida. Dock så kommer hennes jakt på hämnd hålla henne borta från Jack ett bra tag till. Det är i alla fall vad jag tror...
Hur det slutade: Vem vet hur någonting slutar med denna serien? Vad som helst kan hända men jag hoppas så klart på Emily och Jack!

11. Chuck/Blair/Dan

Jag har väl aldrig tyckt att Chuck och Blair är ett speciellt bra par med tanke på att dom verkligen tar fram det värsta i varandr.a Jag gillade dock Blair och Dans vänskap och trodde att jag skulle gilla deras romans. Men jag måste nog faktiskt ändra mig. Blair och Chuck ser jag nog hellre tillsammans.
Hur det slutade: En säsong till får vi vänta tills vi vet vem som till sist vinner Blairs hjärta. Men är det något att fundera över egentligen? Chuck och Blair borde det allt bli tycker jag! Det känns som att det alltid har varit bestämt att det tillslut ska bli dom två.

10. Joey/Ross/Rachel

Jag tyckte om den lilla romansen mellan Rachel och Joey men det har ju aldrig varit någon fråga om vilka som borde vara tillsammans! Eller hur?
Hur det slutade: Ross och Rachel fick varandra till slut så klart!

9. Summer/Seth/Anna

Jag älskade romansen mellan Seth och Summer och när Anna kom in i bilden så var jag inte glad, även om jag älskade hennes karaktär!
Hur det slutade: Summer och Seth! Så klart!

8. Pacey/Joey/Dawson

Jag har aldrig gillat Dawson. Han var så otroligt naiv och förbannat trist. Pacey däremot hade lite jävlaranamma och fart. Jag hoppades hela tiden på Pacey och Joey, även om jag var väldigt Pro Eddie i säsong sex!
Hur det slutade: Jag är så otroligt glad att dom såg till att det var Pacey och Joey som blev tillsammans tillslut.

7. Eric/Sookie/Bill

Trots att Bill är en farlig vampyr så känns han inte alls farlig och är det något man vill ha från sina vampyrer är det väl ändå fara? Därför borde Eric vara Sookies val!
Hur det slutade: Än så länge har vi inte sett slutet på triangeldramat mellan dessa tre...

6. George/Zoe/Wade
Wade. Wade. Wade! Det finns liksom ingen annan att välja här! George är förlovad och lika tråkig som en trästubbe. Wade är charmig och en verklig utmaning för Zoe!
Hur det slutade: Säsongsavslutningen kommer om några dagar och jag hoppas på en massa starka Zade-scener! Men vi får ju minst en säsong till av Hart of Dixie så hur det slutar går inte att svara på än.

5. Big/Carrie/Aidan

Big tog verkligen fram det värsta i Carrie i mina ögon. Hon blev osäker och han fick henne till att vara otrolgen mot sin (min?) stora kärlek Aidan. Jag hoppades så otroligt på Aidan!
Hur det slutade: Carrie och Mr. Big. Tyvärr. Jag det var trevligt att hon fick sin kärlek tillslut men Aidan var ju verkligen den perfekte mannen i mina ögon!

4. Luke/Lorelai/Christopher


Självklart är det något speciellt med ens första kärlek men alla vet vi att den är inte menad att vara... I alla fall inte om jag får bestämma när det gäller en av Gilmore flickorna. Jag hejade på Luke från första avsnittet och jag slutade aldrig hoppas på att han och Lorelai skulle ordning på saker och ting och äntligen slå till!
Hur det slutade: Luke och Lorelai kysstes passionerat i den allra sista scenen av Gilmore Girls så jag fick precis som jag ville!

3. Jackson/Lexie/Mark

Mark och Lexie! Mark och Lexie! Mark och Lexie! Börjar ni förstå var jag vill komma med detta?
Hur det slutade: Det är inte slut än så jag håller fortfarande tummarna för Mark och Lexie!

2. Stefan/Elena/Damon

Stelena eller Delena. Det är frågan. Dom som läst denna blogg ett tag vet ju vilket team jag tillhör...
Hur det slutade: Det är förhoppningsvis inte slut på långa vägar men jag hoppas ju självklart på Delena!

1. Peyton/Lucas/Brooke


Detta måste väl ändå vara det ultimata triangeldramat? I alla fall i mina ögon! Jag älskade Brooke och Lucas tillsammans men tyvärr så förstörde Peyton allt. Usch vilken dålig vän! Haha! Jag blir verkligen upprörd av att tänka på det!
Hur det slutade: Tyvärr fick jag inte som jag ville men antagligen hade jag fått det om det inte varit för Chad Michael Murrays otrohet mot Sophia Bush i verkligheten...

5 Comments

2012-05-13 @ 18:04:13

OIne Tree Hill och The Vampire Diares har de två bästa triangeldraman som gått på tv! :) Och i båda har jag svårt att välja sida utan velar fram och tillbaka :) BTW gillar verkligen din blogg, det finns inte nog med tv bloggar!

2012-05-13 @ 18:07:41

och i gilmore girls så var jag verkligen på logans sida! Jag blev jätte besviken på slutet!

2012-05-13 @ 19:02:38

Dylan&Brenda är ett stort favoritpar för mig. Hatade allt som hade och göra med Kelly.. De andra som jag föredrar är Chuck&Blair (såklart), Ross&Rachel, Seth&Summer, Eric&Sookie (Bill är bara tråkig), Stefan&Elena (just nu iaf) och Lucas&Brooke.

2012-05-14 @ 22:19:08

Skoj där :P ja gillar din nr 2 o 1

2012-05-16 @ 13:59:55

Roligt inlägg!



Håller inte med om Dylan/Kelly/Brenda. Visst var Brenda och Dylan fina i början men sen var jag all the way för Dylan och Kelly och hatade därför det de gjorde mot de i 90210.



Håller verkligen med dig om Pacey/Dawson/Joey och Carrie/Big/Aidan. Ogillar inte Big och Carrie heller, men Aidan var verkligen något speciellt. Drömman! Blev så glad när jag fick höra att han skulle vara med i senaste filmen.


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback