Falling Skies x2

2013-08-13
3x09 - Journey To Xibalba
Äntligen fick alla reda på vem som var förrädaren, även om Lourdes inte var det egentligen eftersom hon hade samma sorts mask i sig som Hal hade. Jag kan erkänna att jag är lite besviken på att hon inte dödades ändå, inte för att jag har något emot karaktären men det känns som att serien behöver lite död för att få lite mer drama. Det är alltid bara personer i periferin som dödas, aldrig någon stor karaktär där man skulle bli chockad över att dom dör. Lite mer chock efterlyser jag! I nästa avsnitt som jag ska se direkt nu kommer jag väl få reda på att Anne och Lexie inte alls är döda. Ingen chock där heller...
 
3x10 - Brazil *Säsongsfinal*
Karens död tog jag ganska hårt. Jag gillade henne trots att hon skulle vara ond. Det är lätt för mig att gilla de onda, hon var härlig att se på faktiskt. Men detta kommer ju slå hårt för Maggie och Hal eftersom det var Maggie som sköt henne till slut så hon dog. Kan förstå henne faktiskt, jag hade nog gjort samma sak haha!
Fick tidigt en känsla av att Volm inte är så bra som det verkat men just nu vet jag inte vad jag ska tro. När Cochise och hans pappa pratade i slutet så lät det verkligen som att dom ville hjälpa till men samtidigt så varnade Karen för att dom inte är som de verkar. Dock så kunde man ju lite på henne...
Big surprise! Mamma och dotter lever! Inte blev jag chockad. Jag visste det ju. Jag blev inte ens chockad över att Lexie var stor som en sexåring eller ens att hon kunde dra ur grodyngel ur ögonen på folk. Denna serien är dålig på att chockera mig tyvärr. Jag tycker om att bli chockerad när jag ser på TV. Nästa säsong vill jag ha mer chocker och fler dödsfall!
 

1 Comments

2013-08-13 @ 20:56:44

Kul att det kommer en fjärde säsong, men tråkigt med så lång väntan... :-/

Svar: Nu har vi snart alla höstserier som kommer så det kommer gå fort tills nästa säsong är här :)
Linda Lorinius


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback