The Glades x2

2013-08-15
Vi fortsätter min återkomst till TV-världen efter min semester med lite lättsam mordhistoria gånger två...
 
4x09 - Fast Ball
Jag har aldrig hört talas om Jai Alai innan så jag var tvungen att googla lite... Konstig och ganska farlig sport det där men jag behöver inte oroa mig. Tydligen kan man inte spela sporten om man är vänsterhänt... Vilket otur! ;)
Åh vad det var kul att se Marilu Henner som Jims mamma. Tyckte hon och Jims pappa var superhärliga i slutet när han äntligen gick i pension och valde att vara med sin fru istället för att fara runt i Brasilien och jobba...
Sen verkar det som att Callies exmake ska sätta käppar i hjulet för han vill att hans son (vilket jag iofs kan förstå) ska kunna träffa honom och om jag förstod hela grejen rätt så kan han inte göra det om inte hans son får vitnesskydd också? Callie kommer i så fall behöva välja mellan sin son och Jim och det valet är inte svårt för någon mamma.
 
4x10 - Gallerinas
Han är så smaklös den där Jim. Stormar in på en minnesgudstjänst och arresterar någon. Så gör han alltid och jag vet inte om skaparna av The Glades tycker att det ska vara charmigt men det är verkligen hans värsta egenskap. Han njuter alldeles för mycket av att förstöra och skämma ut folk.
Detta är nog första gången som det inte är den första personen som misstänks som är mördaren. Det är det alltid annars men detta var något nytt så jag blev väldigt förvånad kan jag erkänna.
Undra om det var Ray som ringde till Jeffs telefon. I så fall har jag en känsla av att detta verkligen kommer skita sig för Jim. Jag kan se början på slutet för Jim och Callie om han fortsätter nysta i detta nu...

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback