True Blood x 2

2013-08-12
6x07 - In The Evening
Hon är inte klok den där bibelkärringen... herregud! Åh vad jag hatar henne! Kan inte någon bara döda henne? Hat! Sen att hon kastade in söte Jason bland blodgalna vampyrer? Men då fick man ju i alla fall höra den där hemliga tjejen prata. Ska bli intressant att se vem hon är i nästa avsnitt.
Jag tycker så jäkla synd om Arlene. Hon har verkligen haft otur i livet och Terry var så jäkla mysig så han är jag ledsen över att han inte är kvar i serien.
Något jag är lycklig över är att det verkar ju vara Bill and Eric together again! De där två var ju ostoppbara förra säsongen så att ha dessa två ihop parade igen är en dröm. Vi får väl se hur Eric hanterar Noras död nu. Jag är inte speciellt ledsen, tyckte hon spelade ut sin roll förra säsongen men jag tyckte om att vi fick lite historia bakom henne och Eric innan hon dog.
Scenen där Pam låg och pratade om sitt omättliga begär hos psykiatrikern var ju bara fantastisk. Han såg verkligen ut som han skulle göra i byxan av upphetsning. Som jag skrattade!
 
6x08 - Dead Meat
Okej så min förhoppning om Eric och Bill igen var väl kanske inte uppfylld eftersom dom istället hamnade på helt olika sidor av saken. Jag hoppas verkligen att han inte dödade Warlow. Fast det borde väl vara ganska svårt eftersom han är en vampyrälva mix och dessutom var han ju inte till slafs och det brukar dom ju bli när dom dör vampyrerna. Å andra sidan så lär väl inte det vara samma med hybrider heller.
Jag tycker inte att det är speciellt oroväckande att Sookie går med på Warlows krav. Detta är ju inte Tha Vampire Diaries där folk dör och blir olika varelser i varenda avsnitt. Sookies liv och själ är säker. Jag kan tycka det är lite tråkigt, hade gärna sett Sookie som vampyr.
Nu börjar det rada upp sig för att bli som i Bills syn, fler och fler hamnar i det runda rummet. Jag hoppas verkligen att alla dessa inte dör men det börjar ju ändå närma sig säsongsavslutning så några dödsfall får man räkna med.
 
De avsnitt som släpps denna veckan hamnar i ett vanligt veckans TV inlägg och jag fortsätter med att titta ikapp det jag missat under semestern. Näst ut är det två avsnitt Falling Skies och där är det till och med säsongsavslutning!

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback