Under The Dome x2

2013-08-14
1x06 - Endless Thirst
Junior och Big Jim är ju fantastiska, lika sjuka båda två... Jag tror inte ett ord på vad big Jim säger faktiskt. Han känns bara så skum och jävligt märklig. Det känns som att han kan göra precis vad som helst för att skydda sitt, precis som de andra som bröt sig in i dinern och dödade Rose.
Stackars Angie får verkligen stå ut med allt. Jag trodde faktiskt att Big Jim skulle låsa in henne igen men det verkar ju inte så.
Julia och Barbie får en klassisk filmkyss i regnet och det är ju väldigt fint men hur tänker Barbie undrar jag. Han dödade hennes man och nu vill han få till det med henne? Stackars Julia, hon är ledsen för hon tror att hennes man har svikit henne och så kysser hon sin mans mördare. Jag gillar Barbie men jag står nog ändå på motsatt sida i detta...
Tanken på att kupolen ska finnas till för ett skydda eller hjälpa innevånarna i Chester's Mill har jag haft ett tag och nu har ju även Julia kommit på tanken. Jag är inte så säker på att kupolen är där för att döda de som hamnade innanför, kanske är den där för att rädda dom från det som kommer hända jorden eller i alla fall jordens alla invånare?
 
1x07 - Imperfect Circles
Big Jim verkar mena det han sa till Junior med tanke på att han kastar ut honom. Tycker lite synd om Junior faktiskt. Tror inte han haft det så lätt som vuxit upp med Big Jim. Jim har ju desstuom visat sina rätta färger ännu en gång. Först dödade han pastorn och nu mannen som hjälpte till att stjäla hans propan. Den där Ollie har jag avskytt ända från början och nu vet jag varför. Men nu har ingen propan istället... Eller hade Big Jim ännu mer någonstans?
Föda barn innanför kupolen är ju defenitivt inte optimalt. Jag kan säga att sjukhuset är underbart att vara på när det är barnfödardags men här verkar det vara stängt? Känns som att det är ganska viktigt att hålla sjukhuset öppet vid sådana här situationer? Nåja, dom måste väl sova ibland dom också antar jag.
Så hittade alltså Norrie och Joe ett svart ägg under en egen liten kupol i mitten av kupolen. Är det alltså den som genererar allt som händer innanför kupolen? Ska bli så spännande att få se fortsättningen!

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback