Veckans TV (v. 2)

2013-01-12
Revenge - 2x10 - Power
Ärligt talat? Vad är det för otroligt dum polis som får ett tips från Jack om knark och sen går på att det är Jack själv som langar? Det är ju så icke trovärdigt att det är helt sanslöst! Frågan är ju bara hur länge Jack ska sitta i finkan eller om Emily kanske betalar så han får komma hem? Visst har det varit väldigt lite Emily och Jack det senaste? Jag hoppas att dom snart ger oss en liten Emily/Jack scen snart för just nu är vi svältfödda på det! Eller i alla fall jag...
Börjar bli väldigt orolig för vem det är som dom kommer hitta i den sjunkna Amanda. Förra säsongen så trodde man hela tiden att Daniel skulle dö och sen gjorde han aldrig det. Nu tror man att antingen Jack eller Declan ska dö. Dom kan ju inte fejka en gång till tycker jag. Så jag röstar på att Declan får dö men risken är stor att Jack säger ajöken. Vem annars springer runt i flanneskjortor jämt?
Jag önskar att slutet på sagan mellan Emily och Aiden inte skulle ta slut men det är den väl på gång att göra antar jag. Speciellt efter att Emily kysser Daniel (även om det vara är på grund av hennes Revengenda) och Aiden har fått upp spåret på sin syster igen. Jag har verkligen älskat dom som ett par tillsammans, till och med mer än Emily och Jack (nåja nästan) så det känns bittert att förstå att det snart är slutet för dessa två.
Själva Emily och Daniel grejen är jag inte alls för och jag hoppas att hon inte blir indragen där på riktigt igen. Förra gången så verkade hon ju falla för honom på riktigt och det hoppas jag verkligen att vi slipper denna gången. Daniel blir bara värre och värre och jag gillar honom inte alls!
Herregud vad jag satt och hejjade på den där stackars kvinnan när hon skulle visa för världen vad hennes man har gjort mot henne i alla år. Jag satt bara och log och var riktigt stolt över henne och det såg ut som att Emily också var det in emellan hennes skadeglädje över domarens fall och att hennes pappa äntligen fått lite upprättelse!
Nu kommer väl kanske media nysta lite mer i David Clarkes historia? Hoppas kan man ju för hans minne har varit besudlat alldeles för länge!
 
Once Upon A Time - 2x10 - The Cricket Game
Jag förstår inte riktigt Coras tanke bakom att få Regina att använda magi? Vill hon att alla vänder henne rygger så hon då kan krypa fram ur skuggorna och återta sin plats som "mamma"? Eller vill hon bara orsaka henne så mycket smärta som möjligt? Det är inte mycket den där kvinnan gör som jag förstår ärligt talat. Jag tycker dock att det är lite tråkigt att dom nu vänder tillbaka till Regina som the big bad för jag gillade henne när hon försökte vara god.
 
Castle - 5x10 - Significant Others
Inget att fundera över. Självklart hade Meredith en bakomliggande anledning till att komma och stanna med sin sjuka dotter. Ganska äckligt kan jag tycka men hon har ju visat det flera gånger under seriens gång att hon inte bryr sig speciellt mycket om sin dotter utan hellre ställer till besvär och gör saker endast för sitt eget bästa eller kanske för att bara roa sig själv. Att Becket ska börja tvivla på sin och Castles relation bara för något som den där blåsta damen säger vill jag inte veta av men jo då tydligen så kan det vara så... Fruktansvärt irriterande!
 
Bunheads - 1x11 - You Wanna See Something? 
Jag har varit väldigt fundersam på om jag skulle fortsätta kolla på Bunheads när det startade upp igen. Och jag kan erkänna att jag satt och surfade under den första delen av avsnittet. Det var inte alls så intressant som jag hade velat ha det. Tills Fanny kom vill säga. Då kom jag på varför jag kollar på serien. Kelly Bishop är fantastisk! Så jag ger det några avsnitt till innan jag bestämmer mig om detta är en keeper!
 
Chicago Fire - 1x12 - Under The Knife
Vänta här nu? Kelly ska helt plötsligt flytta till Spanien? Tillåt mig tvivla! För någon som lever för att vara brandman och som dessutom verkar ha haft ganska rejäla trustissues med kvinnofolk sedan hans fästmö lämnade honom så tvivlar jag på att han faktiskt kommer åka med Reneé. Jag hoppas verkligen att han inte kommer göra det i alla fall... Men kanske vill Taylor Kinney spring runt med flickvännen Lady Gaga istället för att vara med i TV? (Jag vet faktiskt inte om han ska sluta eller inte, eftersom jag försöker hålla mig så längt borta ifrån spoilers).
Dawson och Casey irriterar jag mig som fan på. Vilken brud att hoppa i säng med någon annan bara för att hon vet att killen hon är intresserad av har det jobbigt och hon bara antar att det är med en annan kvinna? Nej den grejen håller inte! Kanske inte det hade varit en massa kemi mellan henne och Mills sen tidigare och hon inte riktigt vilken fot hon skulle stå på men det har verkat som att det bara har varit från hans håll.
Längtar tills på torsdag i vilket fall. Börjar verkligen älska denna serien. Trodde inte att jag skulle göra det eftersom de första avsnitten var så svaga men den växer för varje avsnitt!
 
Grey's Anatomy - 9x10 - Things We Said Today
Jag trodde aldrig att Miranda och Ben faktiskt skulle gifta sig! Jag hade aldrig i livet förlåtit min blivande om han bara struntade i att höra av sig, dyka upp eller någonting! Men Ben är uppenbarligen en större person än vad jag är för han gjorde ju det. Underbart att se dom så lyckliga tycker jag! Den lyckan i kontrast till Adeles död var väldigt vacker ändå. Jättesorgligt att Adele dog självklart men livet går vidare och det var vackert att för en gångs skull få se en avsnitt med mycket skratt och lycka.
Sen så tyckte jag att det var så otroligt fint med motorcykelklubben som så gärna ville ha sin revisor som medlem. Roadrash. Helt klart ett bra namn!
Vad som händer med Cristina och Owen mer än att dom tydligen är skilda fattar jag inte riktigt. Är det bara på grund av den där stämningen som sjukhuset har mot sig som gör att dom skiljer sig? En jäkla dålig anledning till att skilja sig!

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback