Veckans TV (v. 4) Del 2

2013-01-28
Så stressigt det blev i livet helt plötsligt! Det är därför jag inte hunnit med att få upp del 2 av (förra) veckans serier förän nu. Här kommer i alla fall mina tankar om avsnitten!
 
Hart of Dixie - 2x12 - Islands In The Stream
Herregud vilken jobbig jäkla mamma George har! Snacka om att inte fatta när ens åsikter inte är önskvärda! Jag älskade att dom faktiskt lämnade tanken på Zoe och George bakom sig nu. Wade och Zoe är det som gäller för mig så jag är nöjd. Dessutom är George inte nämvärt så tråkig när han är med Tansy! Do I smell some romance between AnnaBeth and Lavon?!? Det kommer inte bli roligt att se eftersom jag verkligen älskar Lemon numera! Tänk att jag verkligen hatade henne i början av serien!
 
White Collar - 4x11 - Family Business
Jag hade nästan glömt att White Collar skule starta upp idag igen och ärligt talat så gjorde inte detta avsnittet att jag grämde mig över att nästan ha missat det. Tyvärr har White Collar tappat lite av sin charm. Jag kommer kolla på resten av denna säsongen och bestämma mig då om jag ska släppa den eller inte! Jag var tyvärr inte alls imponerad av avsnittet! Dock så älskade jag den sista scenen med Neal och hans pappa. Både Bomer och Williams är riktigt bra skådespelare så den scenen kändes varm och ärligt och jag fick en tår eller två i ögat.
 
Supernatural - 8x11 - LARP And The Real Girl
Supernatural-gänget kan verkligen komma på de vidrigaste sätten att döda folk på! Hur fan kommer man på något sånt egentligen? Måste vara ett gäng sjuka människor som sitter och planerar avsnitten!
Jensen Ackles är så jävla brebent!. Han skulle passa så bra i en cowboy parodi, det måste vara de där Texas rötterna! Men han är också en riktigt bra skådespelare även om det drunknar i sådana här "löjliga" avsnitt. Med det sagt så menar jag självklart inte att jag inte gillar dessa avsnitten. Jag fullkomligt älskar dom!
 
Arrow - 1x11 - Trust But Verify
Gillar inte att Diggle och Ollie bråkar men i slutändan verkar det ju som att det förde dom ännu närmre tillsammans som vänner.
Intressant att man fick se lite mer av Tommy också. Han har ju mest gått runt och varit en grej som håller Ollie och Laurel isär (inte mig emot!) men nu fick han lite mer screentime och hans äckliga pappa fick visa sig fortsatt äcklig! Men sen blev jag förvånad när han satt i slutet och kollade på ett foto av hans familj och då visade det sig att han har ett hjärta? Nej, jag tvivlar på det faktiskt! Dessutom är han alldeles för ung för att vara Tommys pappa! Så det så!
Så fruktansvärt irriterande Thea var då! Snacka om en rikemansunge grej att göra! Köra iväg med bilen hög och så krocka. Mycket dumt!
 
The Vampire Diaires - 4x11 - Catch Me If You Can
Jag gillar att Elena fick inse att hon inte är den enda för alla! Hon behövde nog höra det annars kommer hon bli värre än värst om hon får fortsätta tro att hon är mittpunkten jämt. Dom gör verkligen allt dom kan för att hålla Damon och Elena isär... Nu ligger han instängd i en källare. Igen.
Att Bonnie litar på den där professorn är för mig helt otroligt men men... Han har ju lurat henne till att använda sig av mörka magiska krafter så jag gissar på att dom börjar kontrollera henne lite grann.
Hände så mycket i avsnittet att jag knappt kommer ihåg längre... Det får bli en längre text i nästa avsnitt!
 
Grey's Anatomy - 9x12 - Walking On A Dream
Jag börjar gilla Keppner lite grann faktiskt. Hon var så inne i sitt lärande så hon inte ens märkte att den snygge ambulanskillen stirrade på henne. Mycket! Men han fick ju charmat henne till slut i alla fall. Jag hoppas på en härlig romans! Så klart för det gör jag alltid!
Stackars Arizona som fick uppleva sån smärta! Måste ju vara en jättekonstig känsla. Hjärnan är en märklig sak, tänk att den kan lura kroppen så där! Helt otroligt. Den där "skära ner häxan" måste ha trott hon var helt galen! Oj Bailey röt till på Derek. Skulle det vara någon så skulle det ju vara hon som alltid säger vad hon tycker och tänker! Och jag förstår henne helt klart. Det måste kännas för jäkligt att behöva oroa sig över jobbet för att några få ska kunna bli miljonärer flera gånger om!

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback