Veckans TV (v.27)

2013-07-03
Det är skralt om serier på sommaren såhär men det är precis så jag vill ha det också. Vill inte vara fast vid en TV på sommaren när solen skiner (förhoppningsvis!) Sju-åtta serier på en vecka är precis lagom (om man bortser från mitt nuvarande maraton Förhäxad.)
 
True Blood - 6x03 - You're No Good
Haha jag blev så full i skratt när Bill började brinna för han var så jäkla säker på att han faktiskt inte skulle skadas av solen. Men jag gillar att han inte är så ond som han skulle verka i slutet av säsong fem. Då tvivlade jag på Bills fortsättning i serien men nu kan jag se en fortsättning på även hans karaktär. Måste för övrigt kännas bra att få kasta en tallrik i ansiktet på sin man, man kan ju hoppas att dom hade haft ett riktigt rejält bråk innan den scenen skulle spelas in.
Jag hade faktiskt nästan glömt bort den där pastorn och att han hade en fru. Jag kommer verkligen inte ihåg att hon hade så jäkla stort hår innan. Hade hon verkligen det? Det var verkligen enormt! Nåja, den där vampyrprästen är inte alls intressant för mig så honom kan dom väl döda av så fort som möjligt tycker jag.
Erics fånge känns verkligen som en revolterande tonåring. Försöker göra sig till vampyr genom att dricka Erics blod för att bli det som hennes far verkligen hatar. Mycket dumt för jag tror ärligt talat inte att den där pappan hade brytt sig om henne då. Hon hade säkert fått brinna med dom andra, han verkar ju helt galen så det skulle inte förvåna mig.
 
Falling Skies - 3x05 - Search and Recover
Gillade verkligen delen med Mason och Pope i skogen. Det var spännande och jag gillade deras "jag kan inte döda dig just nu för jag måste överleva" scener. Satt och skrattade för mig själv på jobbet åt Popes "next basket wins" kommentar. Hatade Pope i början av serien men gillar honom verkligen nu. Älskar karaktärer som inte är bara svarta eller vita. Alla har vi gråskalor så det är intressant att titta på en karaktär som är väldigt grå.
Pappa och dotter stunden var väldigt fin men skrämmande när hon sa att hon ville att han inte skulle låta henne bli tagen. Fast jag förstår henne, hade nog också hellre dött än att hamnat i klorna på ondskefulla utomjordingar.
Att Anne och Lexie är borta bryr jag mig inte så där jättemycket om faktiskt eftersom jag inte gillar hela den där "bebisen är en alien" grej. Det är alldeles för trist och ledsamt att barnet inte är en människa utan någon jäkla hybrid.
 
King & Maxwell - 1x04 - King's Ransom
Älskar Ryan Hurst även i denna serien! Han var ju fantastisk som Opie i Sons of Anarchy och även i King & Maxwell är han fantastisk. Rollen är så långt bort från Opie som man bara kan komma, här är han en briljant om är märklig människa, med fantastiskt stort hjärta och underbara oneliners. Han ser dock ut som en jättebebis vilket jag har svårt för, kanske för att jag tyckte han var så snygg i sitt stora skägg?
Kul att man fick se den gamla JAG advokaten Catherine Bell. Synd dock att hon har opererat sig helt stel och märklig i ansiktet. Fattar verkligen inte varför dom håller på med det där, ser ju bara äldre ut än med rynkor tycker jag...
Avsnittet i sig var underhållande och jag känner att det är på precis lagom nivå för att vara en sommarserie. Jag vill som sagt inte ha några "tunga" serier på sommaren. Det enda jag skulle kunna önska mig är lite mer romance kanske men det kommer får vi hoppas!
 
The Glades - 4x06 - Glade-iators!
Åh så söta dom var i slutet när dom satt och mös i slutet av avsnittet. Jag går och väntar på att bröllopet ska komma, känner för en massa romantik just nu. I övrigt så finns det inte så mycket att påpeka i avsnittet. Som vanligt var det så där mysigt som jag vill ha under sommaren
 
Under The Dome - 1x02 - The Fire
Den andra delen av Under The Dome höll måttet i mina ögon, vilket är lite förvånande eftersom det brukar vanligtvis vara så att om ett pilotavsnitt är bra så brukar resten vara så där. Men när man har Stephen Kings manus att arbeta med då är det nog inte svårt att få till det gissar jag.
Junior fortsätter vara creepy men Angie var ju inte så jäkla smart som hetsade honom som hon gjorde. Å andra sidan kanske hon trodde att han inte ville ha kvar henne om han fick veta vad hon gjort med en annan man.
Tycker det är riktigt jobbigt att Sabrinas tonårshäxans moster är med i serien. Förväntar mig att hon ska börja troll rätt vad det är haha!
Är i alla fall riktigt nöjd med hur denna serien började, hoppas verkligen att det fortsätter på samma sätt.
 
Rizzoli & Isles - 4x02 - In Over Your Head
Fallet var väl inte så där jätte intressant denna veckan men istället för det ankomsten av Rizzolis gamla partner och Frankies nye chef som fick mitt intresse. Och det var ju ingen mindre än Amaury Nolasco från bland annat Prison Break. Tycker han är så jäkla charmig! Jag hoppas vekrligen att han är med mer i serien och att det inte bara var något tillfälligt inhopp.

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback