Veckans TV (v.26)

2013-06-26
Känns härligt att äntligen vara tillbaka igen! Har saknat mitt TV-bloggande och nu är jag äntligen tillbaka. Hoppas ni tycker det är lika kul som jag tycker!
 
True Blood - 6x02 - The Sun
Ja detta avsnittet var mycket bättre än säsongspremiären. Nu bärjar jag känna för de olika små storylinesen i denna säsongen. Tara gör fortfarande inget för mig och jag tycker hon bara kunde dött när hon blev skjuten i huvudet för ett par säsonger sedan men icke. Henne verkar det som att jag får stå ut med helt enkelt.
Det verkar alltså som hela den där Lillith grejen inte var för att bada i alla människors blod utan snarare att rädda vampyrerna från människan. Eller hade jag fel där? Har aldrig gillat Bill men gjorde det i detta avsnittet. Nu ser jag verkligen fram emot nästa avsnitt!

Falling Skies - 3x04 - At All Costs
Blev inte Hal väldigt snygg så fort han blev "ond" eller vad han nu är? Alltid tyckt att han ser lite mesig ut trots att han ska vara seriens "snygging". Den biten av storyn tycker jag är jätteintressant medans hela babyn är en alien grej är bara jobbig. För vad ska dom göra? Döda bebisen om den nu är en alien? Det går ju aldrig!
Jag undrar verkligen om de "snälla" aliens faktiskt är snälla. Det verkar ju så just nu men dom är så överlägsna att det känns som att dom snart kommer vara serienss baddie. Hoppas det inte är så för det vore alldeles för obvious.
 
The Glades - 4x05 - Apocalypse Now
Zombies! Älskar och hatar dom, som ni vet. Men nu blev folk verkligen sjuka också och började upföra sig som zombies. Storyn har ju helt klart kommit från den tragiska rapporteringen om den stackars hemlösa mannen vars ansikte blev uppätet av en påtänd man...Riktigt läskigt! Inte avsnittet utan den sanna historien då. Som vanligt otroligt lätt att lista ut vem som är mördaren (det är ju alltid den dom intervjuar först) men det gör mig inget för det är lättsamt, roligt och ganska mysigt trots att det handlar om mord och zombies.
 
Rizzoli & Isles - 4x01 - We Are Family *Säsongspremiär*
Åh så glad jag blev att Casey var tillbaka. Inte riktigt lika glad när det visade sig att han skulle åka tillbaka till Afghanistan. Har en dålig känsla om att han inte kommer komma tillbaka därifrån nu när han och Jane är så lyckliga. Veckans mord var en syster som mördade sin egen syster och det är ju bara vidrigt.

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback