30 dagars TV utmaning - Dag 27

2013-09-27
Bästa pilotavsnittet någonsin. 
 
Så här skrev jag om Touch efter att jag sett pilotavsnittet... 
"Man får följa till synes olänkade människor runt om  i världen som på något sätt ändå har en märkbar effekt på varandras  liv. Några av dom är Martin och Jake. Martin. en före detta journalist  som förlorade sin fru i 11 september attackerna, kämpar för att ta hand om sin autistiske son Jake som fyller anteckningsblock efter anteckningsblock med vad som verkar vara helt slumpmässiga siffror.
Jag vet inte om jag någonsin har sett en bättre seriepremiär. Egentligen skulle jag kunna sluta där, det behövs inte säga något mer. Det var nog det bästa premiäravsnittet jag någonsin sett. Det var känslosamt, gripande och väldigt smart upplagt när man hoppar från Martin och Jake till en man som desperat jagar efter sin mobiltelefon till en tonårig pojke i Bagdad och en aspirerande sångerska på Irland.
Detta är en serie som man bara måste se enligt mig. Förvänta er inte den nya 24, för då blir ni besvikna. Förvänta er inte den nya Heroes, för det är inte i närheten. Ni kan förvänta er fyrtio väldigt underhållande och gripande minuter som får er att längta till nästa avsnitt!"
 
Jag håller fast vid detta men tyvärr så visade sig ju resten av avsnitten inte hålla samma höga klass. Och det kanske man inte kan förvänta. En serie som startar med ett avsnitt på detta sätt har otroligt mycket att leva upp till och då blir det svårt att leverera. Efter två säsonger gick den i graven men den kan fortfarande ståta med att ha haft det bästa pilotavsnittet någonsin.
 

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback