Förhäxad - Säsong 6

2013-09-18
Så har jag hunnit med ännu en säsong av Förhäxad och jag börjar tycka det är lite tråkigt att jag närmar mig slutet nu. Jag älskar fortfarande denna serien trots att den har så många år på nacken. Bara två säsonger kvar nu men här kommer i alla fall mina tankar om säsong 6.
 
 
Favoritavsnitt.
Jag skulle nog vilja säga avsnitt nummer 10 för säsongen, "Chris-Crossed". Det är så spännande att få se mer från framtiden och hur hemsk Wyatt kommer bli (fast det kommer han ju inte nu eftersom de räddade honom från Gideon).
 
Favoritkaraktär. Denna gången kan jag inte säga annat än Chris. Han är så spännande, så motsägelsefull och så intressant och jag har verkligen hejjat på honom under hela säsongen. Tur att han fick känna av sin pappas kärlek innan han dog!
 
Bästa paret. Piper och Leo så klart, trots att de inte var ett par under hela säsongen. Men man kände av kärleken emellan dem även om de inte var tillsammans alls. Sen tyckte jag verkligen om Phoebe tillsammans med Jason också men det höll ju inte tyvärr.
 
Bäst i säsongen. Ganska mycket faktiskt, jag gillade ju så klart hela Chris-storyn, Piper och Leos kärleksproblem och Paiges övertagande som "storhäxan".
 
Sämst i säsongen. Phoebes hår? Avskyr den frisyren på henne! Nej men ärligt talat så tyckte jag inte om hela Gideon är ond storyn. Ja, de försökte göra något nytt men The Elders ska ju verkligen stå på systrarnas och Leos sida, inte försöka döda deras barn.
 
Övriga kommentarer. Jag trodde att jag skulle sakna Cole under denna säsongen men det har jag inte gjort så kanske har jag kommit över min Coleförälskelse? Antagligen inte men jag sveptes med i alla andra storys och Chris
 
Betyg. 4/5. Jag tycker inte att denna säsongen har varit riktigt lika bra. Kanske för att jag inte tycker att flera av demonerna hållt måttet denna säsongen men allt annat har varit top notch!

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback