Veckans TV (v.39) #1

2013-09-26
Så var jag hemma igen och det är dags för jobb men jag måste ju passa på att del med mig av mina tankar om avsnitten som varit under första delen av veckan. Det är en hel massa serier denna vecka som har premiär och det känns så otroligt bra att TV-säsongen äntligen är på gång ordentligt! Inte mindre än sju säsongspremiärer denna veckan!
 
Downton Abbey - 4x01 - Episode 1 *Säsongspremiär*
Åh som jag lider! Jag tycker verkligen så otroligt synd om Mary och att se hennes sorg är fruktansvärd. Jag trodde att hon skulle vilja träffa sin lille pojke ibland men istället så var det synd om honom som var föräldralös. Skönt att hon vaknade upp ur sin sorg och faktiskt gick framåt i livet.
Herregud vilken människa den där nannyn var. Jag tyckte direkt illa om denna när hon hindrade Thomas från att hälsa på baby Sibyl och jag tyckte inte alls det var fel av honom att ljuga för Cora faktiskt. Jag hade bara känslan att hon inte var okej och sen när hon hindrade Violet från att träffa sitt barnbarn så blev jag rasande. Vilken tur att Cora hörde allt hon sa... Good riddens säger jag bara!
 
2 Broke Girls - 3x01 - And The Soft Opening *Säsongspremiär*
Så var tjejerna Max och Caroline tillbaka och jo då jag skrattade allt men avsnittet var inte så roligt som jag hade hoppats. Jag var mest arg på Han för att han försökte stjäla deras uppmärksamhet och pengar. Väldigt fult gjort! Men det löste sig ju så klart i slutändan, det gör det ju alltid vilket jag kan bli lite irriterad över... Men detta är en komediserie och då är inte dramatiken alltid på samma nivå som andra serier.
 
Bones - 9x02 - The Cheat In The Retreat
Hur många mer än jag gissar att det är Pelant som är den som har tagit över Cams identitet? Det är ju en sak som han skulle kunna göra ganska enkelt. Fast det kanske är för enkelt och inte alls så sofistikerat som han hade velat ha det?
Tycker så mycket om Booth och Bones när dom klär ut sig! Det är så fantastiskt att se och jag skrattade så mycket! Jag tycker sista scenen var så fin mellan dem och jag är så glad att det inte är några konstigheter mellan dem längre. Nu är det bara Angela som ska lägga ner hennes jäkla attityd! Hon kommer ju ha en jäkla massa förlåtelser att be om sen när sanningen kommer fram om Pelant och hans dödshot!
 
Castle - 6x01 - Valkyrie *Säsongspremiär*
Gillade verkligen detta avsnittet, det var riktigt spännande och jag gillade cliffhangern. Inte för att man är speciellt fundersam över om Castle överlever eller inte men det kommer bli spännande att se hur dom nästlar sig ur detta nu. 
Jag var så rädd att Kate skulle säga nej men det gjorde hon inte. Dock sa hon ja till jobbet i Washington och jag gissar att hon inte kommer stanna kvar där alldeles för länge. Några avsnitt till kommer det ju så klart bli innan Kate blir en New Yorker igen.
 
How I Met Your Mother - 9*01-9*02 - The Locket & Coming Back *Säsongspremiär*
Åh vad jag älskade de här två avsnitten. Jag skrattade högt nästan hela tiden. Jag känner mig nästan lite ledsen över att det är den sista säsongen för det har verkligen varit åtta otroligt roliga säsonger hittils. Jag tror nog att den nionde säsongen kommer bli minst lika rolig. Det är så mysigt att se Ted tillsammans med mamman. Äntligen! Även om detta bara var en flash forward till om ett år så har man ju liksom väntat på detta i åratal nu!

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback