Recension: The Mortal Instruments

2013-08-30
 
I tisdags gick jag och en vän iväg efter jobbet för att se The Mortal Instruments och precis när reklamen slutat och jag hörde de första tonerna i filmens intromusik så tänkte jag "hoppas nu att jag inte förväntar mig för mycket." För det gjorde jag. Trailern har gjort att filmen verkat så otroligt bra och även om den var bra så var den inte alls som jag förväntat mig. Eller jo det var den men jag hade gärna sluppit den där löjliga fjortis romantiken som bara var skrattretande. Det var alldeles för cheesy. Stunder då filmskaparna helt klart ville att man skulle blinka drömskt med ögonlocken fick mig bara att skratta.

Sen var jag lite besviken på att det var så många trådar som dom började nysta i som aldrig blev utredda. Som när bästa vännen blev biten av en vampyr... Han får bättre syn men blir aldrig en vampyr? Så det är den enda konsekvensen av att bli biten av en vampyr? Han slipper glasögon? Dp kan en vampyr få bita mig när som helst...
 
Sen är ju jag våldsamt förälskad i Jonathan Rhys Meyer så jag kunde komma på mig själv med att snarare hejja på Valentine, istället för de andra, enbart för att han är så jäkla snygg! Dock så förstår jag inte castingen där för tyvärr är han alldeles för ung för att vara pappa till henne. Men snygg är han så det är förlåtet.
Jag hade väldigt svårt för att bilda mig en relation till de andra karaktärerna, förutom Clary och Valentine då. Jag brydde mig inte om dem alls och sen är Jace inte alls en leading man så att hon skulle falla så hårt för honom är inte troligt tycker jag...
 
Trots att jag hade en del att klaga på så kan jag inte påstå att jag inte gillade filmen. Det var full fart från början till slut och scenografin var riktigt snygg. Jag är riktigt besviken på att Magnus inte var med mer för han gillade jag från första början, hade gärna sett mer utav honom. Förhoppningsvis så är han med mer i nästa film.
För även om jag och Helena skrattade gott åt filmen på vägen hem så var det något som gjorde att vi redan bokat in del 2 (som kommer nästa sommar) i kompisdejtprogrammet...

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback